Verstappen kis híján lekéste a rajtot, a Ferrari gyanakszik - F1VILÁG.HU

Verstappen kis híján lekéste a rajtot, a Ferrari gyanakszik

HIRDETÉS
Kis híján lekéste a Forma-1-es Spanyol Nagydíj rajtját a későbbi győztes Max Verstappen egy üzemanyag-hőmérséklettel kapcsolatos malőr miatt. Az eset a Ferrarinak is szemet szúrt, ám bíznak abban, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megfelelően odafigyel az efféle dolgokra.
BARCELONA, SPAIN - MAY 22: Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing prepares to drive on the grid during the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 22, 2022 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)

A bő egy héttel ezelőtti Miami Nagydíjon a két Aston Martin járt pórul: Sebastian Vettel és Lance Stroll a bokszból volt kénytelen nekivágni a versenynek, mint kiderült, azért, mert a csapat túlhűtötte az üzemanyagot a két versenyautóban.

A hírek szerint hasonló problémával szembesült Barcelonában a Red Bull és az AlphaTauri is, és nem sokon múlt, hogy Max Verstappen, illetve Pierre Gasly lekéssék a rajtot. A versenyt később megnyerő Verstappen 8 másodperccel a bokszutca végi lámpa pirosra váltása előtt gurult csak ki a pályára.

Úgy tudni, az energiaital-gyárosoknál az üzemanyag hőmérséklete nem érte el az FIA által előírt határértéket: a szabályok szerint Barcelonában a 35°C-os környezeti hőmérséklet mellett legalább 25°C-osnak kellett lennie az üzemanyagnak a versenyautóban. Az E10-es üzemanyagokra való átállás miatt azonban a szezon elején elég sok probléma támadt az üzemanyag hőmérsékletének belövésével, ezért az első futamokon az FIA engedményt tett, és az időjárástól független határértéket határozott meg.

Barcelonában viszont újabb változás jött – a hírek szerint a Ferrari vétózta meg az FIA átmeneti rendelkezését, így a szövetség kénytelen volt visszatérni az eredeti rendelkezéshez, tehát újra a levegő hőmérséklete határozta meg a minimális üzemanyag-hőmérsékletet.

Bár a Red Bull nem ismerte el, hogy ilyen jellegű problémái voltak, Mattia Binotto csapatfőnök a vasárnapi verseny után meglehetősen gyanakvóan nyilatkozott: „El tudom képzelni, hogy az üzemanyag hőmérsékletével volt gondjuk. Az legfeljebb 10°C-kal lehet hidegebb a környezeti hőmérsékletnél. És a teljes esemény során így kell lennie. Nem csak akkor, amikor az autó kigurul, hanem a garázsban is. Nem tehetek mást, mint megbízom az FIA-ban.”

Verstappen versenyautója nem sokkal a rajt előtt járó motorral várakozott a Red Bull garázsában, a Ferrari éppen ezért tartja furcsának a dolgot.

„Nehéz megérteni, hogy talán az üzemanyagot melegítették a beindítás során mivel az nem magyarázná… Ahogy mondtam, folyamatosan legálisnak kellene lennie. De nem tehetek mást, bízom az FIA-ban, és biztos vagyok benne, hogy ők elégedettek voltak a látottakkal. Ellenőrizték. És talán nem is ez a magyarázat a késlekedésre. Őket kellene megkérdezni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!