Az energiaital-gyárosok az elmúlt években sokat küszködtek a hosszú egyenesekkel teletűzdelt pályákon, a Renault motorja ugyanis nem tudta felvenni a versenyt a riválisokkal. A Red Bull az idei évre a Honda erőforrásaira váltott, a japán gyártó pedig rengeteget fejlődött, a csapat és Verstappen pedig már 2 győzelmet is szerzett.
A holland pilóta Ausztriában és Németországban szelte át elsőként a célvonalat, de a Red Bull Silverstone-ban is versenyképes volt, ahol korábban az istálló sokat küszködött.
„Tavaly kétségkívül hiányzott a motorerő, és ezeken a kritikus pályákon ez egyértelműen fájdalmas volt” – mondta Verstappen a Motorsport.com kérdésére.
„Idén viszont közel vagyunk a Mercedeshez. A Ferrari természetesen szárnyal az egyenesben, de kevesebb a leszorítóerejük. Jónak tűnünk ellenük is, de néha előrébb vannak, mint például Silverstone-ban, ahol némi előnyük volt az egyenesekben.”
„És ugyanez volt a helyzet Hockenheimben is – az a pálya tökéletes volt számukra. Tudjuk, hogy még képesek vagyunk javítani az autónkon. Ami pedig a motort illeti, a Honda is keményen nyomja.”
„Tisztában vagyunk azzal, hogy mit kapunk a következő versenyeken, és ismét mindent jól megterveznünk, lemértünk anélkül, hogy bármiféle buta kockázatot vállalnánk.”
„Már nem az a helyzet, hogy derült égből villámcsapásként egyszer csak érkezik egy motorhiba, mert éppen csináltak az erőforrással valamit – minden jól fel van építve, és nekem ez tetszik. Nincs vakmerőség a motormódokkal, meg ilyenek.”
Verstappen azt mondja, a Brit Nagydíj előtt „kicsit aggódott”, hiszen 2018-ban a Red Bullnak egyáltalán nem volt jó tempója Silverstone-ban, idén mégis pazar formát mutattak a legendás versenypályán.
Habár a soron következő spái és monzai helyszínek feltehetően a Ferrari csomagjának kedveznek leginkább, a Honda sem ijedt meg a kihívásoktól.
„Nem vagyok biztos abban, hogy nevezhetjük ezt félelemnek, de a negatív érzések a motorigényes pályákkal kapcsolatban egyre kevésbé vannak meg” – mondta Jamamoto Maszaszi, a Honda F1-es ügyvezetője.
„Spa és Monza vonatkozásában már tavaly sem voltunk rosszak. Sokkal jobban alakult, mint vártuk. És ez annak volt köszönhető, ahogy menedzseltük a motort. És Ausztria után sokat fejlődtünk. Szóval kevésbé félünk most ezektől a pályáktól.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, „egyre közelebb” vannak ahhoz, hogy mindenhol felvegyék a versenyt riválisaikkal.
„Ausztria motorigényes, Silverstone szintén, és mi mindkét pályán versenyképesek voltunk” – mondta a szakember.
„Hockenheimben nagyon versenyképesek voltunk az időmérőn, a versenyen pedig a miénk volt a leggyorsabb autó. Szóval sikerült remek előrelépéseket tennünk a különféle versenypályák tekintetében.”
A száguldó cirkusz mezőnye ezen a hétvégén Monzában vendégszerepel, az F1VILÁG.HU csapata pedig a helyszínről számol be az Olasz Nagydíj eseményeiről! Weboldalunk mellett érdemes figyelemmel kísérni Facebook-oldalunkat is, de természetesen elérhetőek vagyunk az Instagramon is!