Friss hírek

Verstappen: Már nem fájdalmasak a motorigényes pályák

BUDAPEST, HUNGARY - AUGUST 03: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 on track during qualifying for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on August 03, 2019 in Budapest, Hungary. (Photo by Dan Mullan/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-2157RVB8W2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Már nem jelentenek problémát a motorigényes versenyhelyszínek a Red Bull Forma-1-es csapata számára – mondja Max Verstappen.

Az energiaital-gyárosok az elmúlt években sokat küszködtek a hosszú egyenesekkel teletűzdelt pályákon, a Renault motorja ugyanis nem tudta felvenni a versenyt a riválisokkal. A Red Bull az idei évre a Honda erőforrásaira váltott, a japán gyártó pedig rengeteget fejlődött, a csapat és Verstappen pedig már 2 győzelmet is szerzett.

A holland pilóta Ausztriában és Németországban szelte át elsőként a célvonalat, de a Red Bull Silverstone-ban is versenyképes volt, ahol korábban az istálló sokat küszködött.

„Tavaly kétségkívül hiányzott a motorerő, és ezeken a kritikus pályákon ez egyértelműen fájdalmas volt” – mondta Verstappen a Motorsport.com kérdésére.

„Idén viszont közel vagyunk a Mercedeshez. A Ferrari természetesen szárnyal az egyenesben, de kevesebb a leszorítóerejük. Jónak tűnünk ellenük is, de néha előrébb vannak, mint például Silverstone-ban, ahol némi előnyük volt az egyenesekben.”

„És ugyanez volt a helyzet Hockenheimben is – az a pálya tökéletes volt számukra. Tudjuk, hogy még képesek vagyunk javítani az autónkon. Ami pedig a motort illeti, a Honda is keményen nyomja.”

„Tisztában vagyunk azzal, hogy mit kapunk a következő versenyeken, és ismét mindent jól megterveznünk, lemértünk anélkül, hogy bármiféle buta kockázatot vállalnánk.”

„Már nem az a helyzet, hogy derült égből villámcsapásként egyszer csak érkezik egy motorhiba, mert éppen csináltak az erőforrással valamit – minden jól fel van építve, és nekem ez tetszik. Nincs vakmerőség a motormódokkal, meg ilyenek.”

Verstappen azt mondja, a Brit Nagydíj előtt „kicsit aggódott”, hiszen 2018-ban a Red Bullnak egyáltalán nem volt jó tempója Silverstone-ban, idén mégis pazar formát mutattak a legendás versenypályán.

Habár a soron következő spái és monzai helyszínek feltehetően a Ferrari csomagjának kedveznek leginkább, a Honda sem ijedt meg a kihívásoktól.

„Nem vagyok biztos abban, hogy nevezhetjük ezt félelemnek, de a negatív érzések a motorigényes pályákkal kapcsolatban egyre kevésbé vannak meg” – mondta Jamamoto Maszaszi, a Honda F1-es ügyvezetője.

„Spa és Monza vonatkozásában már tavaly sem voltunk rosszak. Sokkal jobban alakult, mint vártuk. És ez annak volt köszönhető, ahogy menedzseltük a motort. És Ausztria után sokat fejlődtünk. Szóval kevésbé félünk most ezektől a pályáktól.”

Fotó: Red Bull Racing

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner azt mondja, „egyre közelebb” vannak ahhoz, hogy mindenhol felvegyék a versenyt riválisaikkal.

„Ausztria motorigényes, Silverstone szintén, és mi mindkét pályán versenyképesek voltunk” – mondta a szakember.

„Hockenheimben nagyon versenyképesek voltunk az időmérőn, a versenyen pedig a miénk volt a leggyorsabb autó. Szóval sikerült remek előrelépéseket tennünk a különféle versenypályák tekintetében.”

A száguldó cirkusz mezőnye ezen a hétvégén Monzában vendégszerepel, az F1VILÁG.HU csapata pedig a helyszínről számol be az Olasz Nagydíj eseményeiről! Weboldalunk mellett érdemes figyelemmel kísérni Facebook-oldalunkat is, de természetesen elérhetőek vagyunk az Instagramon is!

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!