A versenypályák határai a szezon kezdete óta vitatémát jelentenek, a Red Bull és Max Verstappen pedig különösen megszenvedte azokat, beleértve a versenyirányítás következetlenségét is.
A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a Portugál Nagydíj hétvégéjén meglehetősen élesen fogalmazott: azt mondta, a szabályozás miatt egy győzelmet, egy rajtelsőséget és egy leggyorsabb kört is elveszítettek, ezért mihamarabb megoldást kell találni a problémára.
Verstappen a Spanyol Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján nyilatkozott a kérdésben: azt mondta, természetesen pontosan tudja, hogy bizonyos helyszíneken nehéz kijelölni a versenypálya határait, ám szerinte ahol lehetne, ott sóderágyakat kellene telepíteni.
„Azt gondolom, szükség lesz egy megoldásra. Természetesen megértem, hogy bizonyos pályákon a MotoGP is versenyez, és természetesen ők másmilyen kerékvetőket akarnak” – mondta Verstappen.
„De szerintem kell találnunk egy aranyközéputat, ami mindkét sorozat számára működik. A mi kanyarsebességünkkel az egész pályát ki tudjuk használni, olyan tapadásuk van ezeknek az autóknak, emiatt pedig néha nagyon nehéz megítélni a pályahatárokat.”
„Én azt gondolom, hogy meg kellene próbálnunk több kavicsot rakni bizonyos helyekre. Természetesen ez néha nem az, amit a pályák akarnak, ha ugyanis pályanapok vannak, és valaki kicsúszik, a kavics felkerül a pályára, amit le kell tisztítani, és ez pénzbe kerül.”
„De szerintem akkor is egy kicsit zavaró néha még külső szemmel is, hogy valahol át lehet menni a kerékvetőn, máshol pedig a fehér vonal számít. Szerintem sokkal jobban is tudnánk ezt csinálni, ha lenne egy keményebb határvonal, amikor átmész a kerékvetőn.”
Verstappen a Bahreini Nagydíjon a versenybírók szerint a pályán kívül előzte meg Lewis Hamiltont, ezért vissza kellett adnia az elsőséget a címvédőnek. Portugáliában pole pozíciót érő kört futott az időmérőn, ám mivel túl szélesen vette az egyik kanyart, törölték idejét – akárcsak a másnapi futamon, ahol az 1 pontot érő leggyorsabb kört vették el tőle.
„Nem hiszem, hogy van bármi is, amivel ezt meg lehet oldani. Bahreinben volt némi félreértés a csapatok között, azt illetően, hogy mit lehet, és mit nem. De lehet ezt is másképp nézni. Én próbálok mindent kihozni az autóból, amikor nem vagyunk azon a szinten, mint a Mercedes.”
„Mindig próbálom a lehető legjobb eredményt elérni. De igen, alapvetően kétszer léptem át a pálya határait, és gyakorlatilag elbuktam vele egy pole-t és egy leggyorsabb kört. De ez azért is van, mert nem elégszem meg a második vagy harmadik hellyel.”