Verstappen: Megoldást kell találnunk a pályahatárokra - F1VILÁG.HU

Verstappen: Megoldást kell találnunk a pályahatárokra

HIRDETÉS
A Red Bull ifjú versenyzője, Max Verstappen azt mondja, valamilyen megoldást ki kell találni a pályahatárokra, a versenyzőknek ugyanis jelenleg nagyon nehéz dolguk van a különböző helyszíneken.
BARCELONA, SPAIN - MAY 06: Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing talks in the Drivers Press Conference during previews ahead of the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on May 06, 2021 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Sutton -- Pool/Getty Images)

A versenypályák határai a szezon kezdete óta vitatémát jelentenek, a Red Bull és Max Verstappen pedig különösen megszenvedte azokat, beleértve a versenyirányítás következetlenségét is.

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko a Portugál Nagydíj hétvégéjén meglehetősen élesen fogalmazott: azt mondta, a szabályozás miatt egy győzelmet, egy rajtelsőséget és egy leggyorsabb kört is elveszítettek, ezért mihamarabb megoldást kell találni a problémára.

Verstappen a Spanyol Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján nyilatkozott a kérdésben: azt mondta, természetesen pontosan tudja, hogy bizonyos helyszíneken nehéz kijelölni a versenypálya határait, ám szerinte ahol lehetne, ott sóderágyakat kellene telepíteni.

„Azt gondolom, szükség lesz egy megoldásra. Természetesen megértem, hogy bizonyos pályákon a MotoGP is versenyez, és természetesen ők másmilyen kerékvetőket akarnak” – mondta Verstappen.

„De szerintem kell találnunk egy aranyközéputat, ami mindkét sorozat számára működik. A mi kanyarsebességünkkel az egész pályát ki tudjuk használni, olyan tapadásuk van ezeknek az autóknak, emiatt pedig néha nagyon nehéz megítélni a pályahatárokat.”

„Én azt gondolom, hogy meg kellene próbálnunk több kavicsot rakni bizonyos helyekre. Természetesen ez néha nem az, amit a pályák akarnak, ha ugyanis pályanapok vannak, és valaki kicsúszik, a kavics felkerül a pályára, amit le kell tisztítani, és ez pénzbe kerül.”

„De szerintem akkor is egy kicsit zavaró néha még külső szemmel is, hogy valahol át lehet menni a kerékvetőn, máshol pedig a fehér vonal számít. Szerintem sokkal jobban is tudnánk ezt csinálni, ha lenne egy keményebb határvonal, amikor átmész a kerékvetőn.”

Verstappen a Bahreini Nagydíjon a versenybírók szerint a pályán kívül előzte meg Lewis Hamiltont, ezért vissza kellett adnia az elsőséget a címvédőnek. Portugáliában pole pozíciót érő kört futott az időmérőn, ám mivel túl szélesen vette az egyik kanyart, törölték idejét – akárcsak a másnapi futamon, ahol az 1 pontot érő leggyorsabb kört vették el tőle.

„Nem hiszem, hogy van bármi is, amivel ezt meg lehet oldani. Bahreinben volt némi félreértés a csapatok között, azt illetően, hogy mit lehet, és mit nem. De lehet ezt is másképp nézni. Én próbálok mindent kihozni az autóból, amikor nem vagyunk azon a szinten, mint a Mercedes.”

Hirdetés

„Mindig próbálom a lehető legjobb eredményt elérni. De igen, alapvetően kétszer léptem át a pálya határait, és gyakorlatilag elbuktam vele egy pole-t és egy leggyorsabb kört. De ez azért is van, mert nem elégszem meg a második vagy harmadik hellyel.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!