Verstappen: Nincs gyors megoldás az F1-es autók súlyproblémáira - F1VILÁG.HU

Verstappen: Nincs gyors megoldás az F1-es autók súlyproblémáira

HIRDETÉS
A Red Bull világbajnok versenyzője, Max Verstappen szerint nincs gyors és egyszerű megoldás az idei Forma-1-es versenyautók túlsúllyal kapcsolatos problémáira. Az energiaital-gyárosok ugyan sokat javultak ezen a téren, ám még mindig képtelenek a 798 kg-os minimumsúlyra kerülni.
LE CASTELLET, FRANCE - JULY 23: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of France at Circuit Paul Ricard on July 23, 2022 in Le Castellet, France. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)

2022-re jelentősen megváltoztak a Forma-1 szabályai, ennek eredményeképpen pedig természetesen a versenyautók is gyökeresen átalakultak. Emellett ráadásul jóval nehezebbek is lettek: a minimumsúlyukat 798 kg-ban határozták meg, ez 46 kg-os súlynövekedést jelent tavalyhoz képest. Ennek legfőbb oka a biztonság, az idei évre ugyanis megerősítették az ütközési struktúrákat a versenygépeken. Mindez azt jelenti, hogy egy versenyre telitankolt autó több mint 900 kg-ot nyom. Csak összehasonlításképp: 2008-ban üzemanyag nélkül az F1-es autók mintegy 595 kg-ot nyomtak, 2013-ban pedig 642 kg-ot.

Hiába a 798 kg-os minimumsúly, a legtöbb csapat képtelen ennek közelébe kerülni, így autóik jó néhány pluszkilót magukon hordoznak. Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Hungaroringen elárulta, ugyan sikerült jelentős előrelépéseket tenniük ezen a téren a szezonkezdet óta, ám autójuk még mindig túlsúlyos. Pontos számot nem említett, csupán azt mondta, 0 és 5 kg közötti túlsúllyal rendelkezik az RB18-as.

A Red Bull világbajnok versenyzője, Max Vestappen azt mondja, érezhető, hogy az autók „rendkívül nehezek”, ám szerinte nincs gyors megoldás a problémára.

„Azt gondolom, követni sokkal jobb egymást, ami pozitívum. De az autók nyilván rendkívül nehezek, ami szerintem nem túl jó, és nem is látok rá gyors megoldást” – magyarázta a holland. „De összességében az, hogy jobban tudjuk követni egymást, meg ilyenek, mindenképpen jó. Nehéz elképzelni, mennyivel lehetne jobb, de én úgy vagyok vele, hogy legalább jobb esélyeink vannak a versenyzésre.”

„Viszont néhány pályán azért még mindig nagyon nehéz követni egymást, de ehhez hozzájárul a gumik túlmelegedése is, és hasonlók, szóval van pár dolog, amit vizsgálni lehet.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!