Verstappen nyerte az elmúlt évek legőrültebb versenyét! - F1VILÁG.HU

Verstappen nyerte az elmúlt évek legőrültebb versenyét!

HIRDETÉS
A Red Bull versenyzője, Max Verstappen nyerte a rendkívüli izgalmakat hozó, félig-meddig esős Német Nagydíjat. A holland versenyző mögött az utolsó helyről induló Sebastian Vettel ért célba a 2. helyen, míg a dobogó legalsó fokára Daniil Kvyat állhatott fel!
HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 28: Race winner Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing celebrates in parc ferme during the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 28, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-213AASAPD2111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //

A pole pozícióból a világbajnoki címvédő Lewis Hamilton várhatta a rajtot, az esős körülmények miatt azonban a futam a biztonsági autó mögül vette kezdetét.

A mezőny néhány körön át a Safety Car mögött autózott, ilyenkor a versenyigazgatónak lehetősége van arra, hogy eldöntse, gördülőrajttal, vagy állórajttal folytatódjon-e a verseny, ha a körülmények javulnak.

Fotó: Mercedes

Michael Masi versenyigazgató végül utóbbi mellett döntött: a mezőny felsorakozott a rajtrácsra, és kezdetét vehette a vizes száguldás!

RAJT ESŐBEN!

A startot jól kapta el Hamilton, a mellőle induló Max Verstappen azonban beragadt, így Bottas felkapaszkodhatott a második helyre. A 10. helyről induló Charles Leclerc a 6. helyre kapaszkodott fel míg az utolsó helyről startoló Sebastian Vettel egészen a 12. helyig jutott.

A 2. körben aztán pályára küldték a biztonsági autót, Sergio Perez ugyanis a falnak csapta a Racing Point versenygépét. Ezt kihasználva Vettel azonnal a bokszba hajtott.

1 körrel később aztán az élről is érkezett mindenki: Hamilton, Bottas, Verstappen, Räikkönen, Hülkenberg és Grosjean egyszerre hajtottak a bokszutcába. A Ferrarinál jól dolgoztak, így Leclerc pozíciót tudott nyerni.

A verseny a 4. körben folytatódott, Hamilton aradt az élen, Magnussen pedig a 2. helyen haladt, ő ugyanis a többiekkel ellentétben nem hajtott a bokszba. A dán versenyzőt néhány kanyar múlva már maga mögé is utasította Bottas és Verstappen is.

Magnussen mögé nemsokára Leclerc és Hülkenberg is megérkezett, és ők is megelőzték a Haas pilótáját. Kimi Räikkönen is próbálkozott, őt azonban elsőre visszaelőzte a dán, akin aztán ő, illetve Sebastian Vettel is keresztülverekedte magát az intermediate-gumikkal.

Fotó: Scuderia Ferrari

Magnussent végül a 8. körben hívták ki a bokszba köztes esőgumikért.

Hirdetés

Hamilton előnye a 12. körre 4,1 másodpercre nőtt csapattársával, Bottasszal szemben, aki szemmel láthatóan nem bírta tartani a lépést a világbajnokkal. Sőt, tőle alig másfél másodperccel lemaradva ott figyelt Verstappen.

Charles Leclerc sem tudott jó tempót autózni az intermediate-gumikon, a monacói küszködött a Ferrarial, és egyre jobban lemaradt Verstappenről. A monacói egyébként a versenybírók vizsgálták egy darabig, miután a Ferrari meglehetősen veszélyes módon engedte ki kerékcseréje után, végül azonban a stewardok úgy döntöttek, pénzbírsággal sújtják az olasz istállót.

RICCIARDO ALATT ELFÜSTÖL A RENAULT

A 14. kör kiábrándító eredményt hozott Daniel Ricciardo számára: az ausztrál versenyautójában elfüstölt a Renault-motor, így hamar feladta a küzdelmet. Az incidens miatt a virtuális biztonsági autó szisztéma lépett életbe.

Ezt kihasználva Leclercet azonnal a bokszba hívták, a kerékcsere azonban nem sikerült túl gyorsra: a Ferrari szerelői 4,8 másodperc alatt végeztek.

A 16. körben a versenyirányítás engedélyezte a DRS használatát, ezt pedig Vertappen meg is próbálta kihasználni: bebújt Bottas mellé, ám a féktávon megcsúszott, így az előzési manőver nem sikerült számára.

Leclerc közben a friss intermediate-abroncsokkal szárnyalt, körönként 3 másodperccel volt gyorsabb, mint az élen autózó Hamilton!

Bár a pályán elkezdett kialakulni a száraz versenyív, és a pilóták alatt is egyre inkább elfogytak a köztes esőgumik, nagy volt a dilemma, az előrejelzések szerint ugyanis számítani lehetett még az esőre.

ELJÖTT A SLICKEK IDEJE

Végül a 22. körben Kevin Magnussen volt az első, aki slick-gumikra váltott. 1 körrel később érkezett Vettel is a lágy gumikért, majd hamarosan érkezett a 3. helyről Max Verstappen is. A Mercedes rögtön reagált Bottasszal, a finn autójára – akárcsak a hollandéra – a közepes keverékű abroncsokat szerelték fel. Verstappen első slick-gumis körében egyébként meg is pördült, a körülmények tehát egyáltalán nem voltak könnyűek. A hiba miatt így a Red Bull versenyzője nem is tudott elmenni Bottas mellett.

Leclerc a 27. körben érkezett a bokszba – immáron harmadszor -, és ő is megkapta a Pirelli lágy keverékű gumijait. Hamilton az élről 1 körrel később érkezett, a Mercedes pedig nem remekelt a bokszban: csak 5,6 másodperc alatt cserélték le a kerekeket versenyautóján.

LECLERC és HAMILTON A GUMIFALBAN

A 28. körben Charles Leclerc hibázott a pálya utolsó előtti kanyarjában, és a gumifalnak csapta Ferrariját. A monacói számára ezzel ígéretes pozícióból véget ért a verseny. A baleset miatt pályára küldték a biztonsági autót, az eső pedig időközben újra rákezdett.

Fotó: Red Bull Racing

Ez Lewis Hamiltonon is kifogott, aki a falnak ütközött, és elveszítette első szárnyának egy részét. A címvédő a bokszba hajtott, ám nem megfelelő oldalról kerülte meg a bejáratot jelző bóját, amit vizsgálni kezdtek a stewardok. Hamilton végül 5 másodperces időbüntetést kapott a szabályszegésért.

A nagy kavarodásban aztán Verstappen vette át a vezetést, a 2. helyen Nico Hülkenberg, a 3. pozícióban pedig Valtteri Bottas haladt.

A biztonsági autó a 33. kör végén hagyta el a pályát, a küzdelmek teht folytatódtak. A hazai közönsége előtt versenyző Sebastian Vettel a 8. helyen haladt, Pierre Gasly azonban egy határozott manőverrel bebújt a német mellé. A négyszeres világbajnok nem hagyta magát, és nem sokkal később vissza is előzte a franciát.

Hamilton közben a 4. helyen haladó Alexander Albont támadta, de nem tudott elmenni mellette. Nem sokkal később aztán támadásba lendült, és maga mögé utasította a Toro Rosso pilótáját. Csapattársa, Bottas is akcióban volt: ő Nico Hülkenberget próbálta lenyomni a 2. helyért. A finn végül a pálya hajtűkanyarjában ment el az első dobogós eredményére pályázó német mellett.

Hülkenberg mögé Hamilton is megérkezett, és ugyanott, ahol Bottas, ő is megelőzte a Renault versenyzőjét.

A 39. körben Kimi Räikkönen hibázott az utolsó előtti kanyarban, így Vettel és Gasly is el tudott menni mellette. A finn viszont szerencsés volt, megfogta autóját, és vissza tudott evickélni a 9. helyre.

HÜLKENBERG IS FALNAK CSAPTA

Nem volt ekkora mázlija Nico Hülkenbergnek, aki ugyanitt csúszott ki, és találta el a gumifalat. A német nem tudott visszajönni a pályára, így számára is véget ért a versenyt. Hülkenberg balesete miatt újra pályára küldték a Safety Cart, Verstappen pedig rögtön érkezett is a bokszba. Ugyanebben a körben érkezett Vettel is, aki egy új garnitúra intermediate-et kapott.

A biztonsági autó egészen a 45. körig a pályán tartózkodott, majd Verstappen – Bottas – Hamilton – Albon – Sainz sorrendben folytatódott a verseny.

Albon a hajtű előtt agresszíven támadta Hamiltont, de érkezett Carlos Sainz, Pierre Gasly és Kimi Räikkönen is.

A kör végén Verstappent az élről hívták ki slick-abroncsokért, és szintén a bokszba hajtott Bottas is. A következő körben aztán érkeztek a többiek is, köztük Hamilton is, aki a kiállás alkalmával letöltötte 5 másodperces időbüntetését is. Vettel közben a bokszban elment Räikkönen mellett.

STROLL REMEK TAKTIKÁVAL A 2. HELYEN

A 2. helyre időközben Lance Stroll jött fel, aki a többieknél jóval korábban hajtott ki a bokszutcába sima futófelületű abroncsokért! Daniil Kvyat és a Toro Rosso hasonlóképp jutott előre, az orosz pedig az 51. körben meg is tudta előzni Strollt.

Hamilton az 52. körben hatalmasat hibázott az 1-es kanyarban, látványos piruettet mutatott be Mercedesével, a gumifalat azonban sikerült elkerülnie. Mivel az abroncsai csúnyán megsínylették a mutatványt, kénytelen volt a bokszba hajtani a 13. helyről.

BOTTAS IS A GUMIFALNAK CSAPTA

Az 56. körben aztán a másik mercedeses is hibázott: Bottas szintén az 1-es kanyarban csúszott meg autójával, ő azonban nem volt szerencsés, és nagy tempóval a gumifalnak csapódott. A baleset miatt már sokadszorra küldték pályára a biztonsági autót.

A Safety Car az 59. kör végén hagyta el a pályát, Verstappen haladt az élen, megelőzve Kvyatot, Strollt, Sainzot, Vettelt és Albont.

Vettel a hajtűben egy szépen kivitelezett manőverrel megelőzte Sainzot, feljött ezzel a 4. helyre, miközben Albon másodszor is megelőzte Gaslyt. Nem sokkal később a német már Strollt támadta, és a hajtűben a kanadait is megelőzte, ezzel feljött a 3. helyre! 1 körrel később Vettel ugyanott Kvyatot is megelőzte, és már a 2. helyen száguldott. Hátránya 4 másodperc volt az élen autózó Verstappen mögött, 1 körrel a verseny leintése előtt.

Az őrült versenyt végül Max Verstappen nyerte meg, a dobogóra pedig Sebastian Vettel és Daniil Kvyat állhatott fel. A Mercedes pont nélkül zárta a versenyt.

A Német Nagydíj végeredménye:

Forrás: Twitter / F1

A száguldó cirkusz mezőnye ezen a hétvégén Monzában vendégszerepel, az F1VILÁG.HU csapata pedig a helyszínről számol be az Olasz Nagydíj eseményeiről! Weboldalunk mellett érdemes figyelemmel kísérni Facebook-oldalunkat is, de természetesen elérhetőek vagyunk az Instagramon is!

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Verstappen nyerte az elmúlt évek legőrültebb versenyét!
Fogadj a Las Vegas-i Nagydíj győztesére! Íme a legjobb szorzók és tippek! (x)
Ekkor rajtol az F1-es Las Vegas-i Nagydíj
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj rajtrácsa

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!