Verstappen rádiója már az újraindításkor sem működött - F1VILÁG.HU

Verstappen rádiója már az újraindításkor sem működött

HIRDETÉS
A Forma-1-es Kanadai Nagydíj győztese a verseny utolsó harmadában képtelen volt felvenni a kapcsolatot a csapatával, ezért abban sem volt biztos, hogy elég lesz a tempója Carlos Sainz ellen.
MONTREAL, QUEBEC - JUNE 19: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 leads the field at the start during the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 19, 2022 in Montreal, Quebec. (Photo by Clive Mason/Getty Images)

Parázs csatában aratott győzelmet Carlos Sainz ellen az F1-es címvédő Max Verstappen, akivel kapcsolatban a montreali verseny leintését követően derült ki, hogy meghibásodott a rádiója. A Red Bull pilótáját valamikor a futam utolsó harmadában érte utol a meghibásodás, aminek következtében képtelen volt kommunikálni a csapatával. Annyi szerencséje volt Verstappennek, hogy csak az egyik irányban szűnt meg a kommunikáció, így Gianpiero Lambiase fenn tudta vele tartani a kapcsolatot.

 „Nem működött. Úgy döntött, hogy feladja. Fogalmam sincs, mikor romlott el, talán a levezető körön szólt GP [Verstappen versenymérnöke], hogy nem működik. Lehet, hogy már ezt megelőzően sem volt jó, amit valószínűleg nem is bántak! De addig nincs gond, amíg én hallom őket” – magyarázta a helyzetet Verstappen.

A Red Bull csapatfőnöke röviden kommentálta a történteket.

„Egyirányú volt a forgalom GP-től Max felé, a különbségekről tájékoztatta, de választ nem kapott. Kiderült, hogy elromlott a rádió, vagy legalábbis mi nem hallottuk őt” – fogalmazott el Christian Horner.

Verstappen elárulta, a biztonsági autós fázis előtt nem volt meggyőződve róla, hogy képes lesz utolérni az előtte nyolc másodperccel autózó, egykiállásos stratégián lévő Sainzt. A szituációt később felülírta Yuki Tsunoda balesete, amire Sainz kerékcserével reagált, így a holland mögé esett vissza. Ekkor következett kettejük közel fél órán át tartó párbaja, amely során Sainz szinte végig egy-két másodpercen belül autózott Verstappen szélárnyékában. A Ferrari egyenesbeli tempója azonban kevés volt a Red Bull ellen, így a hollandé lett az első helyért járó 25 pont.

„Nem voltam benne biztos, hogy a leintésig utolérem” – emlékezett vissza a Tsunoda balesete előtti helyzetre Verstappen. „Aztán kijött a biztonsági autó, de ennek sem örültem, mert tudtam, hogy friss gumikkal érkezik majd mögöttem. Kicsit jobb volt a tempója, így nehéz volt védekezni ellene. Az utolsó 15-16 kört padlógázon teljesítettük, a határon mentünk. Természetesen tudtam, hogy nem hibázhatok. Jó versenyzés volt. Mindig élvezetesebb, amikor gumispórolás helyett keményen nyomhatjuk a Forma-1-ben” – tette hozzá a holland címvédő.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Verstappen rádiója már az újraindításkor sem működött
A Ferrari-főnök elárulta, hol úszhatott el az idei vb-cím
Alonso úgy vág majd neki a 2026-os évnek, mintha az lenne az utolsó az F1-ben
Nem büntetik meg Verstappent, amiért leidiótázta a versenybírókat

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!