A kétszeres világbajnok a 2. helyről kezdte az azeri száguldást, és bár később sikeresen megelőzte az élről induló Charles Leclerc-t, egy rosszul időzített kerékcsere miatt hátrébb csúszott, csapattársát, Sergio Perezt pedig végül nem tudta megelőzni. Verstappen a futam után arról beszélt, szeretné, ha megvizsgálnák, csinálhattak-e volna valamit jobban a stratégiát illetően.
A versenyt követő sajtótájékoztatón viszont a holland pilóta elismerte, nem volt sima hétvégéje, egész egyszerűen ugyanis nem érzett rá az autóra, mellyel folyamatosan küzdenie kellett a verseny során is.
„Azt gondolom, a hétvége alapvetően egy kicsit kusza volt, de erre lehetett számítani ezzel a formátummal” – mondta a holland versenyző. „Az első etapban talán lehettem volna egy kicsit agresszívebb is a gumihasználattal, szerintem egyszerűen túl óvatos voltam. És Checo ezért volt ennyire közel hozzám.”
„Aztán nyilván meghoztuk a döntést, hogy kiállunk a bokszba. A biztonsági autó után próbáltam nyomást helyezni Checóra, igyekeztem DRS-távolságon belülre kerülni. Egyszer elég közel is kerültem ehhez, de alapvetően csak ott autóztam mögötte, nagyon közel, és miközben igyekeztem felzárkózni, a hosszú etap elején talán túlságosan elfogyasztottam a gumijaimat. Szóval egy ponton megállapodtam, a saját dolgomra koncentráltam, és igyekeztem nem teljesen elhasználni az abroncsaimat.”
„Egyszerűen nagyon nehéz volt jó egyensúlyt találni a kanyarok bejárata és közepe között, márpedig itt a köridő nagy része múlik ezen. Én viszünk túlkormányzottsággal, majd alulkormányzottsággal is küszködtem. Szóval az egész verseny során sok mindent kipróbáltam a kormányomon, hogy jobb legyen a helyzet, illetve az autó egyensúlya.”
„Ami azt illeti, a vége felé szerintem elég jó kompromisszumot találtam, az utolsó 10 köröm szerintem már sokkal erősebb volt. Jóval elégedettebb voltam az autóval, annak viselkedésével. Szóval összességében elégedett lehetek ezzel a 2. hellyel – de persze az ember mindig győzni akar. Olykor viszont vannak olyan hétvégék, amikből tanulni lehet, és jobban meg lehet ismerni az autót, azt, hogy mire van szüksége ahhoz, hogy gyorsabban lehessen menni vele.”
Verstappen ugyanakkor azt mondja, a riválisokkal szemben még mindig nagy előnyben vannak.
„Azt gondolom, az autónk igazán gyors. Azt hiszem, 20 másodperces előnnyel értünk célba – vagy valami ilyesmi. Szóval határozottan a miénk a leggyorsabb versenyautó. Persze nyomtuk neki, de a mögöttünk lévők is, ők sem csak pihengettek. Szóval természetesen próbálunk tovább javítani az autón, mivel hosszú még a szezon, sok különböző pálya jön. De azt gondolom, pozitív hétvégét zártunk.”