Verstappen szerint hiba volt az állórajt, ez okozta a tömegbalesetet - F1VILÁG.HU

Verstappen szerint hiba volt az állórajt, ez okozta a tömegbalesetet

HIRDETÉS
Max Verstappen szerint a Forma-1-es versenyirányítás hibát követett el, amikor az Ausztrál Nagydíj utolsó két körére állórajttal engedte el a mezőnyt. Fernando Alonso is megszólalt a téma kapcsán.
MELBOURNE, AUSTRALIA - APRIL 02: Race winner Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB19 leads Second placed Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team W14, Third placed Fernando Alonso of Spain driving the (14) Aston Martin AMR23 Mercedes and the rest of the field at the second restart during the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Grand Prix Circuit on April 02, 2023 in Melbourne, Australia. (Photo by Robert Cianflone/Getty Images)

Zűrösen ért véget a 2023-as Ausztrál Nagydíj, melynek záró szakaszában Kevin Magnussen balesete váltott ki láncreakciót. A Haas dán pilótája sérült jobb hátsó kerékkel parkolt le a pálya szélén, mire a versenyirányítás piros zászlóval szakította meg a futamot. Ezt követően a mezőny állórajttal vágott neki a nagydíj utolsó két körének, ami rögtön az első kanyarban káoszba csapott át.

A negyedik helyről rajtoló Carlos Sainz megpöckölte az előtte haladó Fernando Alonsót, megpörgetve az Aston Martint. Pár méterrel arrébb Pierre Gasly vágtázott keresztül a bukótéren, majd a pályára visszatérve eltalálta saját csapattársát, Esteban Ocont. Hátrébb Logan Sargeant fékezte el magát és öklelte fel Nyck de Vriest. Másodpercek alatt roncsteleppé vált a melbourne-i pálya, ami a futamgyőztes Verstappen szerint az FIA döntésének következménye.

„Eléggé egyértelmű. Nem értem, miért volt szükség a piros zászlóra. Szerintem a biztonsági autó mögött, gördülőrajttal indulva megúsztuk volna ezt az egészet, és normális befutónk lehetett volna. Saját maguknak okoztak problémát” – magyarázta Verstappen.

A végül harmadik helyen leintett Fernando Alonso magát a piros zászlós megszakítást sem érezte indokoltnak, ő azonban nem támadta meg az FIA döntését.

„Tudom, hogy az első egyenesben volt törmelék, de az autó a négyes kanyar belső oldalán parkolt, biztonságban. Az ilyen helyzetekre való a biztonsági autó. Lehet eltérő véleményünk, de ilyen esetekben kizárólag az FIA dönt, nekünk bennük kell bíznunk” – fogalmazott.

A téma a négy hét múlva esedékes Azerbajdzsáni Nagydíjon még egészen biztosan terítéken lesz.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!