Friss hírek

Verstappenék úgy tervezték, a kemény keverékkel rajtolnak a Hungaroringen

Eredetileg a kemény keverékű gumikkal akart nekivágni a Forma-1-es Magyar Nagydíjnak a Red Bull csapata, a rajtrácsra vezető körök alapján azonban végül elvetették ezt a gondolatot – jórészt ennek köszönhető, hogy Max Verstappen a 10. helyről rajtolva végül parádés győzelmet aratott a Hungaroringen.

A világbajnoki címvédő nem tudott jó eredményt elérni a szombati időmérőn motorproblémái miatt, a Ferrari pénteki tempóját látva pedig feltehetően aligha hittek abban, hogy a futamon képesek lesznek majd a győzelemre.

A Red Bull ráadásul azért is nehéz helyzetben volt, mert másik versenyzője, Sergio Perez is csak a mezőny közepéről, a 11. pozícióból rajtolhatott, az energiaital-gyárosok így azt tervezték, hogy egy elnyújtott első etappal kezdik a versenyt – a Pirelli kemény keverékű abroncsaival. Vasárnap viszont a korábbiaknál jóval hűvösebb, 19°C körüli hőmérséklet fogadta a mezőnyt, Verstappen és Perez pedig küszködtek a gumik felmelegítésével a rajtrácsra vezető körök során – az osztrákok így végül taktikát váltottak.

Hirdetés
 

„A stratégiát kidobtuk az ablakon a rajtrácsra vezető körök után!” – mondta nevetve az F1Világnak válaszolva a világbajnoki összetettet már 80 pontos előnnyel vezető Verstappen a futam után. „„Változtatgattunk rajta, aztán készítettünk egy újat, de nem gondolom úgy, hogy ez olyan nehéz feladat a csapat számára, mivel nagyon rugalmasak, és pontosan tudják, mit csinálnak. Szóval ebből a szempontból ez a verseny egy kicsit más volt.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy fogalmazott, „nevetséges” lett volna, ha látva a versenyzők gumimelegítési problémáit a rajt előtt, tartják magukat az eredeti tervhez.

„A kemény keverékű gumikkal rajtoltunk volna, mert statisztikailag így futhattuk volna meg a legjobb versenyünket” – mondta. „A versenyzők viszont küszködtek a lágy gumik felmelegítésével a rajtrácsra menet. Szóval nevetségesnek tűnt a kemény keverékkel rajtolni, főleg az időjárást látva.”

„Mindkét versenyző esetében a lágy keverékre változtattuk a stratégiát, ami miatt lényegében rákényszerültünk a két kiállásra. De bevált, és gyönyörűen működött.”

Verstappen hozzátette, teljesen világos volt, hogy a kemény keverékkel kapcsolatos elképzelést sutba kell dobniuk.

„A lágy gumikkal mentem a rajtrácsra, és küszködtem a tapadással, szóval úgy voltam vele, ’nincs az az isten, hogy a kemény keverékkel rajtoljak’.”

„És le a kalappal a csapat előtt is, hiszen nyilván a kemény keverékű köré építettük a stratégiát, aztán úgy voltunk vele, oké, váltsunk a lágyakra. Nagyon örülök, hogy így tettünk, mert a kemény gumikkal nagyon-nagyon nehéz volt. És láthattuk Charles [Leclerc] és Carlos [Sainz] esetében is, hogy nagyon csúszkáltak.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!