Verstappenék úgy tervezték, a kemény keverékkel rajtolnak a Hungaroringen - F1VILÁG.HU

Verstappenék úgy tervezték, a kemény keverékkel rajtolnak a Hungaroringen

HIRDETÉS
Eredetileg a kemény keverékű gumikkal akart nekivágni a Forma-1-es Magyar Nagydíjnak a Red Bull csapata, a rajtrácsra vezető körök alapján azonban végül elvetették ezt a gondolatot – jórészt ennek köszönhető, hogy Max Verstappen a 10. helyről rajtolva végül parádés győzelmet aratott a Hungaroringen.
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 31: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB18 on track during the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 31, 2022 in Budapest, Hungary. (Photo by Francois Nel/Getty Images)

A világbajnoki címvédő nem tudott jó eredményt elérni a szombati időmérőn motorproblémái miatt, a Ferrari pénteki tempóját látva pedig feltehetően aligha hittek abban, hogy a futamon képesek lesznek majd a győzelemre.

A Red Bull ráadásul azért is nehéz helyzetben volt, mert másik versenyzője, Sergio Perez is csak a mezőny közepéről, a 11. pozícióból rajtolhatott, az energiaital-gyárosok így azt tervezték, hogy egy elnyújtott első etappal kezdik a versenyt – a Pirelli kemény keverékű abroncsaival. Vasárnap viszont a korábbiaknál jóval hűvösebb, 19°C körüli hőmérséklet fogadta a mezőnyt, Verstappen és Perez pedig küszködtek a gumik felmelegítésével a rajtrácsra vezető körök során – az osztrákok így végül taktikát váltottak.

„A stratégiát kidobtuk az ablakon a rajtrácsra vezető körök után!” – mondta nevetve az F1Világnak válaszolva a világbajnoki összetettet már 80 pontos előnnyel vezető Verstappen a futam után. „„Változtatgattunk rajta, aztán készítettünk egy újat, de nem gondolom úgy, hogy ez olyan nehéz feladat a csapat számára, mivel nagyon rugalmasak, és pontosan tudják, mit csinálnak. Szóval ebből a szempontból ez a verseny egy kicsit más volt.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner úgy fogalmazott, „nevetséges” lett volna, ha látva a versenyzők gumimelegítési problémáit a rajt előtt, tartják magukat az eredeti tervhez.

„A kemény keverékű gumikkal rajtoltunk volna, mert statisztikailag így futhattuk volna meg a legjobb versenyünket” – mondta. „A versenyzők viszont küszködtek a lágy gumik felmelegítésével a rajtrácsra menet. Szóval nevetségesnek tűnt a kemény keverékkel rajtolni, főleg az időjárást látva.”

„Mindkét versenyző esetében a lágy keverékre változtattuk a stratégiát, ami miatt lényegében rákényszerültünk a két kiállásra. De bevált, és gyönyörűen működött.”

Verstappen hozzátette, teljesen világos volt, hogy a kemény keverékkel kapcsolatos elképzelést sutba kell dobniuk.

„A lágy gumikkal mentem a rajtrácsra, és küszködtem a tapadással, szóval úgy voltam vele, ’nincs az az isten, hogy a kemény keverékkel rajtoljak’.”

„És le a kalappal a csapat előtt is, hiszen nyilván a kemény keverékű köré építettük a stratégiát, aztán úgy voltunk vele, oké, váltsunk a lágyakra. Nagyon örülök, hogy így tettünk, mert a kemény gumikkal nagyon-nagyon nehéz volt. És láthattuk Charles [Leclerc] és Carlos [Sainz] esetében is, hogy nagyon csúszkáltak.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!