Friss hírek

Verstappent is meglepte remek rajtja a vizes pályán

A Red Bull ifjú versenyzője, Max Verstappen azt mondja, ő maga is meglepődött azon, hogy ennyire jól sikerült a rajtja Imolában, főleg azok után, hogy az elmúlt évben csapata sokat küszködött vizes pályán.

Verstappen F1-es pályafutása 11. győzelmét aratta a múlt vasárnapi Emilia-Romagna Nagydíjon: a holland a 3. helyről rajtolt, és már az első kanyarban átvette a vezetést, megelőzve csapattársát, Sergio Perezt, valamint a listavezető Lewis Hamiltont.

A mezőny félig-meddig vizes pályán vágott neki a szezon második versenyének, a mezőny nagy része pedig az intermediate-abroncsokkal rajtolt el.

Verstappen több riválisához, köztük Hamiltonhoz hasonlóan egy ügyes trükkel, 2-es sebességi fokozatban startolt, kerekei így nem pörögtek ki annyira – ez pedig hozzájárult a remek rajthoz.

„Soha nem könnyű egy ilyen verseny – elég stresszes dolog meghozni a helyes döntéseket” – mondta a Red Bull Racing versenyzője a futam után.

„A kulcs szerintem a jó elrugaszkodás volt a rajtnál, ami egy kicsit engem is meglepett! Tavaly mindig küszködtünk az esőben, de télen, illetve az év elején határozottan előreléptünk ezen a téren, a múlt hétvégén pedig igazán jól sikerült.”

A Red Bull csapatát irányító Christian Horner az istálló motorpartnerét, a Hondát méltatta, szerinte ugyanis a japánok rengeteget fejlődtek az esős rajtok tekintetében tavaly óta.

„A Honda nagyszerű munkát végzett a télen” – fogalmazott a szakember. „Nagyon keményen dolgoztak, le a kalappal előttük. Ez volt az első győzelmük Imolában [Ayrton] Senna 1991-es sikere óta, szóval nagyszerű eredmény ez számukra.”

„Az ő támogatásuk nélkül biztosan nem sikerült volna. Szóval igen, nagyon biztató a dolog!”

Verstappen a verseny után arról is beszélt, taktikailag rendkívül kemény futam volt a vasárnapi, hiszen a megfelelő pillanatban kellett lecserélni a köztes esőgumikat slickekre.

„Nem volt könnyű meghozni a döntést, hogy intermediate-gumikról slickekre váltsunk. Láttam, hogy előttem már néhányan slickeken voltak, de nagyon küszködtek” – magyarázta.

„Ha néhány centivel elhagytad az ideális ívet, elveszíthetted a kontrollt az autó felett, szóval nem volt könnyű a pályán lenni. De miután felraktuk a slickeket, minden rendben volt.”

„Utána volt a piros zászlós megszakítás, úgyhogy rengeteg törmelék volt a 2-es kanyar előtt, szóval az előnyünk elszállt. És aztán volt egy meleg pillanatom az újraindításnál – az kemény volt! Utána viszont minden rendben volt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!