A Bridgestone jelezte, hogy a szezon hátralévő részében még merészebben választja ki az abroncsokat az egyes futamokra, miután a gumistratégia egy igen izgalmas és látványos versenyt eredményezett a múlt héten Kanadában.
A Bridgestone jelezte, hogy a szezon hátralévő részében még merészebben választja ki az abroncsokat az egyes futamokra, miután a gumistratégia egy igen izgalmas és látványos versenyt eredményezett a múlt héten Kanadában.
„Természetesen továbbra is a biztonság az elsődleges számunkra, hogy olyan abroncsokat biztosítsunk a csapatoknak, amik mindenki számára megfelelőek” – mondta Hirohide Hamasima, a Bridgestone gumifejlesztési vezetője az Autosportnak.
„Azonban ha teljes bizonyosságot tudunk szerezni arról, hogy a szuper lágy keverékek nem szemcsésednek, akkor megpróbáljuk azokat hadrendbe állítani a lehető legtöbb versenyen.”
A Bridgestone az idei évben szinte az összes versenyre úgy választotta meg keverékeit, hogy még véletlenül se a palettáján egymás mellettieket vigye magával, és ezt a szezon hátralévő versenyein is így fogja tenni, csak már merészebb lesz, és megpróbál elmenni a lágyabb keverékek felé.
A japán cégóriás azt már korábban megerősítette, hogy a Kanadai Nagydíjhoz hasonlóan a szuper lágy és a közepes keverékekkel érkezik meg Valenciába, míg a lágy és a kemény gumikat viszi magával Silverstone-ba.
A július végi Német Nagydíjtól viszont alkalmazhatja agresszívebb stratégiáját, jóllehet Hamasima hozzátette, csodára így sem kell számítani, hiszen a montreali pálya karakterisztikája is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy kulcsszerepet kaptak az abroncsok Kanadában.
„Nagyon sima a burkolat, így a gumik nem kapnak elég terhelést ahhoz, hogy elérjék az üzemi hőfokukat, különösen a verseny elején. Rengeteg mindent megtanultunk ezen a versenyen, és tovább vizsgáljuk a gumikat, már a jövőre gondolva” – mondta a japán szakember.