A járvány miatti krízis természetesen a francia gyártót is érzékenyen érintette, hiszen gyárbezárásokra kényszerült, és az autóeladások is jelentősen csökkentek az elmúlt hónapokban.
A Renault abban a szerencsés helyzetben van, hogy szoros kapcsolatban áll a francia kormánnyal, mely a vállalat 15 százalékát birtokolja is. A helyzet viszont ennek ellenére súlyos, az elmúlt napokban pedig több francia politikus is meglehetősen vészjósló nyilatkozatot tett.
Bruno Le Maire pénzügyminiszter pénteken a Le Figaro című lapnak nyilatkozva azt mondta, a Renault csoport 5 milliárd eurós kölcsönhöz folyamodott, ezt azonban a francia kormány még nem hagyta jóvá: előbb látni szeretnék, a gyártó miképp reagál a válságra.
A politikus a Europe 1 Radiónak pénteken azt mondta, azonnali lépésekre van szükség.
A Renault már a koronavírus-járvány előtt is nehéz időszakot élt meg korábbi vezérigazgatója, Carlos Ghosn botránya miatt. Le Maria figyelmeztetett, fennáll a veszélye annak, hogy a Renault nem éli túl a krízist, ugyanakkor hangsúlyozta, megfelelő stratégiával a csőd elkerülhető.
Hogy a nehéz helyzet mennyiben érinti a francia gyártó Forma-1-es szereplését, azt egyelőre nem tudni, Cyril Abiteboul, az F1-es program vezetője mindazonáltal cáfolta, hogy kiszállnának a száguldó cirkuszból.
„Cáfolni tudom mindezt, de nem vagyok biztos abban, hogy ezzel véget vethetek azoknak a sztoriknak, melyek folyamatosan keringenek” – mondta a szakember.
Sajtóhírek szerint a Renault május 29-én, azaz most pénteken prezentálja majd stratégiai terveit a francia kormánynak – ekkor dőlhet el a Forma-1-es projekt jövője is.