Friss hírek

Veszélyes helyzet a Ferrarinál, vizsgálódik az FIA is

Carlos Sainz monzai balesete után vizsgálatot indít a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), szeretnék ugyanis megtudni, mi volt az oka annak, hogy a spanyol pilótát a becsapódás során látszólag nem tartotta megfelelően a biztonsági öv.

Sainz a szombat délelőtti szabadedzésen, az Ascari-sikánban veszítette el uralmát versenyautója felett, és ütközött a gumifalnak. A becsapódás nagy erejű volt, a belső kamerás felvételeken pedig jól látszott, a Ferrari versenyzője az ütközéskor jelentős mértékben előrebukott.

A maranellói istálló jelenleg is folytatja saját vizsgálatát a balesettel kapcsolatban, felhasználva az FIA szuperlassítást lehetővé tevő fedélzeti kameráját, illetve a telemetriai adatokat is.

Az egyelőre még nem világos, hogy Sainz sisakja a becsapódáskor nekiütközött-e a versenyautó kormányának, a Ferrari mellett azonban az FIA is vizsgálódik az ügyben, a spanyol pilóta balesete ugyanis némi riadalmat keltett szokatlansága miatt.

A sportot irányító testület álláspontja szerint teljesen normális, hogy a biztonsági övek adnak némi mozgásteret, hiszen az emberi test számára az biztonságosabb, mintha teljesen merevek lennének.

„Azt gondolom, az övek úgy készülnek, hogy nyúljanak. Hiszen ott van az emberi test, és fontos, hogy így történjen egy kicsit. Nem lehet szorosan odakötözni mindenkit, adni kell némi mozgásteret” – mondta Michael Masi versenyigazgató.

„Szóval meg fogjuk vizsgálni az övek nyúlását, ahogy tesszük azt bármelyik komolyabb vagy jelentéktelenebb incidensnél, és megnézzük, mit tanulhatunk belőle. Megvizsgáljuk, hogy tudunk-e javítani rajta.”

Arra a kérdésre, hogy elképzelhető-e, hogy Sainz öve túlságosan megnyúlt a baleset során, Masi így felelt: „Lehetséges. És megpróbálunk tanulni belőle.

Bár a balesetet látva sokan azt gondolták, Sainz HANS-rendszerével volt probléma az ütközéskor, a spanyol pilóta megerősítette, nem ez volt a helyzet.

„Nem, nem így volt” – mondta a Ferrari versenyzője a felvetésre, miszerint a HANS hevederjei esetleg nem bírták a terhelést az ütközésskor.

„Egyszerűen csak akkora volt a becsapódás, hogy a fejem nagyon előrement, és vittem magammal egy kicsit az övet is – de nem a HANS-szal volt gond.”

Michael Masi azt mondja, a balesetek alapos kivizsgálása létfontosságú ahhoz, hogy folyamatosan javítani tudjanak a versenyzők biztonságán.

„Nézzük csak meg Carlos balesetét: habár nem tűnt olyan nagynak, valójában elég komoly becsapódás volt. Legyen szó a ’halóról’, a felszerelésről, az autó tervezéséről, és minden másról, mindig megvan a folyamatos evolúció, hogy javítsunk a biztonságon.”

Videó Sainz balesetéről

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!