HAMIL7ON
Michael Masi, Race director in Formula 1

Veszélyes helyzet: Az FIA felülvizsgálja procedúráit az időmérős incidens után

Veszélyes helyzet: Az FIA felülvizsgálja procedúráit az időmérős incidens után

Magyarázatot adott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) arra, hogyan fordulhatott elő, hogy úgy indították el a Török Nagydíj időmérő edzésének második etapját, hogy egy munkagép még dolgozott a versenypályán.

Nicholat Latifi a kvalifikáció első etapjának [Q1] végén csúszott a sóderágyba, nem sokkal később pedig egy munkagép segítségével dolgoztak azon, hogy mihamarabb eltávolítsák a bukótérből a kanadai versenyautóját.

A szokásos eljárás ilyenkor az, hogy a helyszínen dolgozók folyamatosan informálják a versenyirányítást a mentés állapotáról, és kapcsolatban állnak Michael Masi versenyigazgatóval.

A versenyirányítás azt az információt kapta, hogy Latifi autójának eltávolítása befejeződik, mire a versenyautók kivezető körükön elérik a kérdéses pályaszakaszt – a race control ezért a tervezett időpontban elindította a Q2-t.

A munkagép viszont a tervezettnél lassabban ért a gumifalak mögé, és még a bukótérben járt, amikor a mezőny tagjai megérkeztek. Bár még kivezető körökön jártak a pilóták, és dupla sárga zászlókat lengettek nekik, természetesen nagy volt a tempó, hiszen a versenyzők próbálták üzemi hőmérsékletre hevíteni a gumikat.

„Kiengedtük az autókat a bokszutcából, mivel a munkagép a szervizút felé tartott” – magyarázta Michael Masi a történtek után.

„A versenyirányítás azt az információt kapta a helyszínről, hogy a jármű el fogja hagyni a pályát, mielőtt a kivezető körön lévő autók elérik a 8-as kanyart, ahol a mentés zajlott.”

„Amint nyilvánvalóvá vált, hogy a mentésben segédkező jármű mozgása késik a megnyitás felé, meghosszabbítottuk a dupla sárga zászlós szakaszt a 8-as kanyartól a 7-es kanyar bemeneti pontjáig, hogy lelassítsuk az autókat.”

„Nyilván ez nem egy olyan forgatókönyv volt, amit látni szerettünk volna, és utólag másképp döntenénk, és a bokszban tartanánk az autókat, amíg be nem fejeződik a mentés.”

„Felül fogjuk vizsgálni a procedúráinkat, hogy minimalizáljuk a hasonló incidensek előfordulásának lehetőségét a jövőben.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!