Több versenyző is úgy gondolja, hogy az esetleges üzemanyag-spórolás veszélyt jelenthet majd az idei évben a versenyeken.
Több versenyző is úgy gondolja, hogy az esetleges üzemanyag-spórolás veszélyt jelenthet majd az idei évben a versenyeken.
A versenyzők szokásos péntek esti megbeszélésén többen is aggodalmukat fejezték ki az FIA-nak azzal kapcsolatban, hogy balesetveszélyes lehet a túlzott üzemanyag-spórolás a versenyeken.
Az idei évben minden eddiginél nagyobb szerepet kap az autók fogyasztása, ugyanis 100kg üzemanyagot lehet csak használni egy adott versenyen, így könnyen elképzelhető, hogy egyes versenyzők a futam végéhez közeledve különböző praktikákra kényszerülnek, hogy csökkentsék a fogyasztást.
Ennek pedig a legjobb módja – a köridő minimális elrontása mellett – hogy a versenyző az egyenesek végén a szokásosnál korábban veszi le a lábát a gázpedálról, ami azt jelenti, hogy akár 100 méterrel korábban kezdhet el lassulni, mint a szokásos fékzóna kezdete.
Ez pedig veszélyes lehet, különösen akkor, mikor egymást üldözi két versenyző, hiszen az üldöző könnyen ráfuthat az üldözöttre, ugyanis nem számíthat arra, hogy váratlanul lassulni fog az elöl haladó.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting elmondta, hogy tisztában vannak ennek a veszélyével, ám hozzátette, hogy ez egy olyan helyzet, mint minden más, hiszen az elöl haladónak egyébként is felelősséggel kell vezetnie, nem szabad váratlan manővereket végrehajtania, ami balesethez vezethet.
Az FIA egyébként az idei évtől egy olyan rendszert is bevezetett, ami lehetővé teszi a követő pilóta számára, hogy lássa, az elöl haladó mikor állítja át autóját üzemanyag-takarékos módra.
Ennek a módnak az aktiválását az esőben használatos hátsó lámpa jelzi, ám az abban az esetben nem villan fel, ha a versenyző magától gondol egyet és átáll üzemanyag-takarékos módra .