A melbourne-i viadalt összesen három alkalommal szakították meg piros zászlókkal, tehát összesen három állórajtot látott a nagyérdemű. Amellett, hogy a futam kétségkívül izgalmas volt, voltak azért hajmeresztő jelenetek is.
Ilyen volt az is, amikor az Alex Albon balesete után első ízben megszakított futamot a versenyigazgató döntése alapján állórajttal folytatta a mezőny: a versenyzők a bokszból kijőve egy felvezető körrel sorakoztak fel a rajtrácsra a biztonsági autót követve, az élen autózó Lewis Hamilton azonban igencsak lassú tempót diktált, az autók feltorlódtak, hátul pedig kis híján nagy baleset történt.
Ennek kiváltó oka az volt, hogy George Russell a Mercedesszel meglehetősen lassan hagyta el a bokszutcát, így az ő vezetésével igencsak gyorsan haladtak a pilóták, hogy felzárkózzanak az élbolyhoz. Amikor aztán a brit lelassított, mert utolérte a többieket, a mögötte érkezők közül többeknek elkerülő manővert kellett alkalmazniuk: Sergio Pereznek szinte állóra kellett fékeznie versenyautóját, míg a williamses Logan Sargeant Valtteri Bottashoz került veszélyesen közel. Kevin Magnussen pedig a sóderágyat is meglátogatta, hogy elkerüljön egy balesetet.
Az incidenst megvizsgálták az Ausztrál Nagydíj versenybírói, végül azonban nem büntettek senkit. Közleményükben ugyanakkor azt írták, szerintük a felvezető körre vonatkozó procedúrán lehetne javítani. A Sportszabályzat 58.8-as cikkelye előírja, hogy a versenyben vezető versenyautónak 10 autónyi távolságon belül kell követnie a biztonsági autót az újraindítások előtt, amikor azonban a csapatokkal közlik, hogy állórajt következik, a Safety Car tetején lévő jelzőfények kialszanak, és innentől kezdve az élen álló pilóta diktálja a tempót.
„Ettől a ponttól a biztonsági autó mögött lévő első autó diktálhatja a tempót, és ha szükséges, 10 autónyi távolságnál jobban lemaradhat” – írja az 58.11-es cikkely.
A stewardok szerint viszont jobb szabályokkal el lehetne kerülni az olyan veszélyes helyzeteket, mint amilyen kialakult Ausztráliában is.
„Úgy gondoljuk, hogy a probléma egy részét képezi az a szabály, mely lehetővé teszi a versenyben vezető autónak, hogy diktálja a tempót, még akkor is, ha a bokszból kijőve állórajt következik [ellentétben egy gördülőrajttal)” – fogalmaztak a versenybírók. „Ezt talán meg lehetne vizsgálni a jövőben, hogy kiderüljön, megfelelő-e ez az ilyen jellegű újraindításokhoz.”