A McLaren tavaly lépett szövetségre a Renault-val azok után, hogy a Hondával eltöltött három év kiábrándítóan alakult számára.
Bár a győzelmekért a wokingiak továbbra sem harcolhatnak, jelenleg magabiztosan őrzik negyedik helyüket a konstruktőri pontversenyben a Renault előtt. Az Orosz Nagydíj hétvégéjén pedig a McLaren bejelentette, 2021-től újra Mercedes-motorral szerepel az F1-ben.
Cyril Abiteboul, a Renault F1-es főnöke bevallotta, jobb pozícióban lettek volna a következő években, ha sikerül megállapodniuk a McLarennel, az ő céljuk ugyanis az volt, hogy kiterjesszék együttműködésüket egyéb területekre is, melyre a 2021-es szabályok lehetőséget biztosítanak.
„Azt hiszem, erősebbek lettünk volna együtt a partnerségre vonatkozó hozzáállásunkra alapozva” – mondta a szakember. „Enélkül gyengébbek leszünk, mint lehettünk volna, szóval azt gondolom, ez egy elszalasztott lehetőség.”
„Viszont nem arról van szó, hogy jelentősen eltérő pozícióba kerülünk ezáltal, mint amilyenben most vagyunk. Momentán semmi sem történik köztünk és a McLaren között ezeket a dolgokat illetően, szóval nincs változás – nincs fejlődés, de degradáció sincs. Egyszerűen össze kell szednünk magunkat, és a szokásos módon kell folytatnunk a munkát.”
„Elismerem, hogy amit talán a McLarennek javasoltunk, az egy kicsit szokatlan – illetve nem is feltétlenül szokatlan, de próbáltunk volna egy kicsit nyitottabbak lenni azt illetően, ahogy a csapatok kooperálnak egymással.”
„Van egy fantasztikus modell előttük a Haas és a Ferrari esetében, egyszerűen csak egy eltérő együttműködési modellre gondoltunk két csapat között. Szóval ez egy elszalasztott lehetőség, ugyanakkor jól tudjuk, mit kell tennünk, és teljes mértékben készen állunk arra, hogy független csapatként folytassuk a munkát minden tekintetben.”
Abiteboul szerint ha a Renault és a McLaren szorosabbra fűzte volna együttműködését a jövőben, közelebb tudtak volna kerülni a három topcsapathoz.
„Azt hiszem, a McLaren egy egyszerű és világos partneri együttműködést szeretne. Ők így adták elő nekünk. Egy beszállítóra vágytak, és kétségtelen, hogy a Mercedes egy kiváló beszállító, első osztályú termékkel. A McLaren pedig csak a kasztnijára fókuszál. És van is logika ebben.”
„A mi javaslatunk sokkal inkább egy olyan partnerség volt, melynek részeként több mindent osztunk meg egymással a motor integrációját, a kasztni installációját tekintve. De nem csupán efféle dolgokat. Ha megnézzük a bajnoki pontversenyt, látható, hogy nagyon közel vagyunk a McLarenhez, alig van köztünk különbség. Minket és a topcsapatokat viszont egy világ választ el egymástól.”
„Az én célom egy ilyen együttműködéssel az lett volna, hogy együtt faragjunk a hátrányunkból, kvázi több szinergiát kreáltunk volna az eszközöket, az installációt és a létesítményeket tekintve. Ráadásul a Forma-1 is ebbe az irányba haladt a sztenderd alkatrészekkel, szóval számos lehetőség lett volna arra, hogy egyesítsük erőinket, és miközben harcolunk egymással a pályán, csökkentsük hátrányunkat a topcsapatokhoz képest. Mi így álltunk hozzá.”
„Ezért is beszélek stratégiai partnerségről – ami nem azt jelenti, hogy a Renault juniorcsapata, vagy B-csapata lettek volna, ez nyilván nem történt volna meg, nem is gondolkodtunk ezen. De a mi hozzáállásunk nem igazán érdekelte a McLarent.”