A Ferrari a szezon során több alkalommal is élt a csapatutasítás lehetőségével, Mattia Binotto csapatfőnök pedig azt vallja, profitálni tudnak abból, ha kordában tartják versenyzőiket.
A helyzet viszont kissé feszültté vált az Orosz Nagydíjon, amikor a pole-ból induló Charles Leclerc szélárnyékot adott Vettelnek, és az élre ugrott, ezután azonban – hiába kérték – nem adta vissza a pozíciót a monacóinak.
Az eset könnyen párhuzamba állítható Sebastian Vettel és Mark Webber 2013-as incidensével: akkor Vettel a Red Bull vezetőinek kérését hagyta figyelmen kívül, és támadni kezdte csapattársát, akit végül meg is előzött, és győzött.
Vettel az oroszországi verseny után azt mondta, nem gondolja úgy, hogy megszegte a csapat utasítását, később viszont elismerte, helytelenül cselekedett.
A rutinos versenyző most egy interjúban beszélt a csapatutasításokról.
„Az autóban ülve sokszor nehéz mindent tudni, hiszen nem látsz rá mindenre” – mondta a négyszeres világbajnok a Motorsport.com című lapnak. „Szóval tényleg a helyzettől függ. Nem gondolom, hogy lehet sztereotipizálni és azt mondani, ’igaza volt’, vagy azt, hogy ’nem volt igaza’.”
„Nyilván ha megnézzük a Markkal történt esetet, az egy eltérő szituáció volt, hiszen évekig csapatként dolgoztunk együtt, és nem gondolom azt, hogy remekül együtt tudtunk működni. Aztán eljött a nap, amikor megkértek valamire, ami előtt korábban én soha nem voltak kedvezményezett – szóval miért kéne most előnyt adnom másnak?”
„Szóval eltérő helyzet volt, de alapvetően az ember magáról gondoskodik. KI kell állnod magadért és azért, amit helyesnek vélsz. Hogy aztán utólag nézve igazad volt-e, vagy sem, az már egy másik történet.”
Vettel azt mondja, az elmúlt évtizedekben úgy alakult, hogy a versenyzők már nem olyan önzők, mert az F1 „sokkal inkább csapatsporttá vált”. A német mindazonáltal hozzátette, amikor 2015-ben csatlakozott a Ferrarihoz, sokkal láthatóbbá vált számára, hogy a csapat érdeke az első.
„Nehéz ügy ez, főleg manapság. Ha megnézzük, mi volt a helyzet a ’70-es, ’80-as években, vagy a ’90-es évek elején, akkor látható, hogy a versenyző volt a kulcsfigura. Szükség volt egy csapatra magad körül, manapság viszont sokkal több felelősség van rajtad a téged körülvevő emberek, a mögötted álló emberek miatt, akik támogatnak téged, támogatják a csapatot.”
„És ez különösen igaz a Ferrarinál. A csapat mindenkinél nagyobb. Még a versenyzőnél is!”