Sebastian Vettel volt a leggyorsabb az Olasz Nagydíj pénteki második szabadedzésén, ahol továbbra is napos időben körözhettek a versenyzők. A Red Bull németje mögött alig lemaradva Alonso és Massa végzett.
Bár a McLaren befoghatatlannak tűnt a másfélórás edzés javarészében, végül a Red Bull és a Ferrari végzett az élen, miután az utolsó húsz percben néhány időmérő szimulációs körre kiküldte pilótáit, akik szinte üres tankkal, a lágy gumikon remek időket repesztettek.
|
Egy darabig úgy tűnt, hogy Felipe Massa szerzi meg a „győzelmet”, de idejét Sebastian Vettel már a következő gyorskörén felülmúlta, majd pedig Fernando Alonsónak is vissza tudott vágni, aki nem sokkal a vége előtt egy pillanatra felugrott az élre.
A Ferrari brazilja utolsó gyorskörén talán visszavehette volna első helyét, hiszen az első, és a második szektorban is lila (azaz leggyorsabb) időt ment, ám hibázott a Parabolica kanyarban, autója egyik kerekét kitette a fűre, és csak a szerencsének volt köszönhető, hogy elkerülte a falat.
Az első hármas mögött a McLaren duója, Lewis Hamilton és Jenson Button végzett, előbbi az F-csatorna nélküli, utóbbi az F-csatornával szerelt MP4/25-ös modellel. A Toro Rosso szintén leszerelte az eszközt autóiról, amit az idei évben először vetett be a ma délelőtti tréningen.
Mark Webber a hatodik helyre hozta be a másik Red Bullt, azonban az edzés végén már nem tudott javítani idején, ugyanis csapata rászólt a fülére, hogy állítsa le autóját, mert a szenzorok azt jelzik, hogy drasztikusan csökken a víznyomás.
A Williams versenyzői, Rubens Barrichello és Nico Hülkenberg a hetedik, és a kilencedik helyen végeztek, közéjük Robert Kubica ékelődött be a Renault-val, míg az első tíz sorát a Mercedes német pilótája, Nico Rosberg zárta.
Adrian Sutil a tizenegyedik helyre kormányozta a Force Indiát, csapattársa, Tonio Liuzzi elé, akit Vitaly Petrov (Renault), és Michael Schumacher (Mercedes) követett.
Jaime Alguersuari számára idő előtt véget ért a körözés, ugyanis a második lassító után autója felmondta a szolgálatot.
Az újonc csapatok közül a Lotus volt a leggyorsabb. Jarno Trulli, és Heikki Kovalainen is a Virgin párosa előtt végzett, míg a Hispania pilótái az utolsó sorban foglalhattak csak helyet, miután összesen csak nyolc kört teljesítettek.
Bruno Senna még csak a boxutcát sem tudta elhagyni az edzés elején, üzemanyag problémák miatt, majd második próbálkozása sem volt túl eredményes, három kört ugyan megtett, de a második kanyarnál leparkolta autóját, így végül mért kör nélkül fejezte be a tréninget.
Csapattársa, Sakon Yamamoto is csak öt körig jutott.