Személyesen kért elnézést a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának tagjaitól a gárda világbajnoka a múlt hétvégi Maláj Nagydíjon történtek miatt. A csapatfőnök szerint Vettel nem mérte fel eléggé tettének súlyát.
Személyesen kért elnézést a Red Bull Racing Forma-1-es csapatának tagjaitól a gárda világbajnoka a múlt hétvégi Maláj Nagydíjon történtek miatt.
A 25 esztendős versenyző a hét elején a címvédő gárda Milton Keynes-i főhadiszállásán járt, hogy megkezdje a felkészülési munkákat a soron következő versenyre – Vettel emellett kihasználta a lehetőséget arra, hogy megmagyarázza a Sepangban történteket, ahol múlt vasárnap a csapatutasítást figyelmen kívül hagyva megelőzte márkatársát, Mark Webbert, majd megnyerte a futamot.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, Vettel bocsánatot kért az istálló tagjaitól szófogadatlanságáért, és ígéretet tett arra, soha többé nem ismétlődik meg ilyesmi.
„Azt mondta, nem tudja visszaforgatni az időt, de elfogadja azt, hogy amit tett, az helytelen” – mondta a szakember a Sky Sports televíziónak nyilatkozva. „Elnézést kért a csapattól és minden egyes csapattagtól, hiszen elismeri, hogy a csapat rendkívül fontos, és a csapat tagjának lenni igazán fontos dolog a bajnoki címek megszerzése szempontjából.”
Vettel már korábban elnézést kért csapattársától, Mark Webbertől a Malajziában történtekért, és bár voltak pletykák arra vonatkozóan, hogy az ausztrál akár már szezon közben távozik a Red Bulltól, Horner bízik abban, a 36 esztendős versenyző tudja, a csapat egyáltalán nem akart ártani neki a legutóbbi versenyen.
„A csapat célja az volt, hogy Mark megnyerje a versenyt” – fogalmazott a csapatfőnök. „Elég nagy már ahhoz, hogy tudja, nem volt semmi rosszindulat részünkről, a csapatnak nem állt szándékában ilyen szituációba keveredni.”
„Egy olyan autó áll rendelkezésére, mely képes arra, hogy versenyeket nyerjen, és remélhetőleg bajnoki címet is, szóval kétségem sincs afelől, hogy Mark kitölti velünk kötött szerződését.”
Horner elmondta, véleménye szerint Vettel nem mérte fel eléggé, mekkora kárt okoz azzal, ha ellenszegül a csapatutasításnak.
„Eléggé meglepődött a verseny utáni reakciókon. De újra elmondom, az utolsó kerékcseréje után nem sokkal kapott egy utasítást a mérnökétől, és én is szóltam hozzá néhányszor. Azt hiszem, elég egyértelmű üzenetet próbáltunk a tudtára adni. Arra fókuszáltunk, hogy a legtöbbet hozzuk ki az abroncsokból, amelyeket az előző napon spórolt meg magának.”
„Ő egy autóversenyző, és az ember nem nyer 27 versenyt, három világbajnoki címet, és nem szerez számos pole pozíciót 25 éves koráig anélkül, hogy ne lenne versenyképes egyéniség. Mindannyian tudjuk, hogy kettejüknek van már egy kis történelme, és biztos vagyok benne, hogy a fejében azért ez is ott volt vasárnap.”
Vettel és Webber a 2010-es Török Nagydíjon az élen haladva ütközött össze egymással, de a két versenyző az az évi Brit Nagydíjon is összerúgta a port egy új fejlesztésű első szárny használata miatt.
Horner emellett rámutatott arra, Webber a 2011-es Brit Nagydíjon, valamint a tavalyi Brazil Nagydíjon is figyelmen kívül hagyta a csapatutasítást, és versenybe szállt Vettellel.
„Azt hiszem, Isztambulban megtört a bizalom kettejük között. Ez olyasvalami, amit már 2010 óta megpróbálunk kezelni. A legfontosabb dolog viszont az, hogy tiszteljék egymást a versenypályán. Ami vasárnap történt, az egy szerencsétlen helyzet, de ne tegyünk úgy, mintha nem történt volna meg már fordítva, vagy éppen más csapatoknál.”
A Red Bull csapatfőnöke hozzátette, helyes döntést hoztak akkor, amikor csapatutasítást alkalmaztak a Maláj Nagydíjon annak érdekében, hogy begyűjtsék a kettős győzelemmel járó 43 pontot.
„Az ember természetesen azt szeretné látni, hogy a pilóták versenyeznek egymással – és valójában fantasztikus show-t szolgáltattak, nagyszerű kerék a kerék elleni küzdelem volt” – magyarázta. „De van valaki, aki kormányozza ezt a hajót, és aki 600 emberért felel… ők nem a versenyzők teljesítményéért kapják a fizetésüket, hanem azért, amit a csapat a konstruktőrök versenyében elér. A feladat tehát az, hogy a csapat a maximumot érje el.”
Horner továbbá megmagyarázta azoknak a kódoknak a jelentését, melyeket versenyzőik utasításba kaptak a vasárnapi futam záró szakaszában: „A Multi-21 azt jelenti, hogy a 2-es autó az 1-es előtt van, a Multi-12 pedig azt, hogy az 1-es a 2-es előtt. Nem túl bonyolult!”
A szakember nevetve hozzátette, ennek ellenére lehet, hogy mégis változtatniuk kell majd.
„Nem olyan nehéz, de versenyzőink az elmúlt három versenyen nem tudták megérteni ezeket az üzeneteket. Szerintem sutba fogjuk dobni ezt a kódot! Ki kell próbálnunk valami mást.”