Friss hírek

Vettel csapata már dolgozik az ellopott teljesítmény visszaszerzésén

Kőkemény munka folyik az Aston Martin Forma-1-es csapatánál annak érdekében, hogy visszanyerjék azt a teljesítményt, amit a padlólemezre vonatkozó szabályok megváltoztatása miatt elveszítettek az idei szezonra.

A silverstone-i istálló tavaly remek formát mutatott, a Szahíri Nagydíjon pedig egy győzelmet is bezsebelt Sergio Perez révén.

Az idén már Aston Martin néven szereplő csapat természetesen sokat várt a 2021-es szezontól, melynek a Sebastian Vettel – Lance Stroll kettőssel vágott neki.

Hirdetés
 

A gárda számára viszont szenvedéssel kezdődött az idény Bahreinben: autói nem tudtak a legjobb helyekért harcolni, ráadásul kiderült, hogy miközben közvetlen riválisaik nagyot léptek előre, ők nem tudtak akkora fejlődést elérni.

Bár néhány más istálló technikai szakértője szerint az Aston Martin és a Mercedes nem feltétlenül amiatt szenved, hogy autóikat alacsony hátsó hasmagassággal, úgynevezett ’low rake-kel’ tervezték, Otmar Szafnazer, a silverstone-i istálló csapatfőnöke meg van győződve arról, őket sokkal jobban hátráltatják a szabályváltozások, mint a legtöbb csapatot.

A szakember azt mondja, gőzerővel dolgoznak azon, hogy a következő versenyekre fejlődjenek, de nincs könnyű dolguk.

„Találtunk dolgokat a szélcsatornában és a CFD-elemzések során, szóval elkezdjük visszahozni a dolgokat hamarosan” – mondta Szafnauer. „Vissza kell hoznunk azt a hátrányt, amit kirótt ránk az FIA a biztonságra alapozott szabályváltoztatásokkal.”

„A néhány más csapat által elmondottak alapján ők úgy tűnik, a teljes deficitet visszanyerték, mi viszont nem. Ennek pedig az az oka, hogy eltérő aerodinamikai filozófiát használunk. Szóval keményen fogunk dolgozni azon, hogy ezt megoldjuk a következő néhány versenyen.”

„A változtatásokat a padlólemez hátuljánál, a gumik környékén végezték, szóval ez az a terület, ahol több leszorítóerőt kell találnunk. Szóval a hátsó leszorítóerőn igyekszünk javítani. És mivel így jobb egyensúly érhető el, növelni tudunk az első szárnyak dőlésszögén is.”

Szafnauer elismerte, a Bahreini Nagydíjon időmérő edzése után jött a szörnyű felismerés, hogy nem elég gyorsak.

„Az adatok elemzése után realizáltuk, hogy az alacsony hátsó hasmagasságú autókat sokkal jobban hátráltatják a szabályváltozások” – magyarázta, majd hozzátette, nincs egyszerű megoldása a problémának.

„24 éve vagyok a sportban, és azóta most először kellett homologizálnunk a felfüggesztést a koronavírus-járvány miatt. Csak akkor tudtunk volna változtatni rajta, ha a felfüggesztésre költjük el a fejlesztési zsetonokat. Szóval, ha akarnánk se tudnánk 150 mm-es hátsó hasmagassággal futtatni az autóinkat.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!