A Ferrari módosított szárnyakkal, fékcsatornákkal és padlólemezzel érkezett Le Castellet-be, ám hamar kiderült, az újítások nem úgy teljesítettek, ahogy a csapat várta – főleg Vettel esetében, kinek autójáról már az időmérő előtt leszedték a legtöbb új elemet.
Bár Charles Leclerc a 3. helyen ért célba a két Mercedes mögött a vasárnapi versenyen, Vettel a kiábrándító időmérő szereplés után csak 5. lett.
A négyszeres világbajnok úgy érzi, rajtpozíciójából kiindulva a lehető legjobb eredményt érte el, ennek pedig „igazán örül”, ám hozzátette, a legfontosabb jelen helyzetben az, hogy „a Mercedes még előttünk jár, és meg kell találnunk a módját annak, hogy befogjuk őket”.
„Azt gondolom, jelentős mértékben szerettük volna csökkenteni hátrányunkat a Mercedesszel szemben, de ezt nem tettük meg” – magyarázta Vettel.
„Ebből a szempontból tehát – hogy őszinte legyek – elbuktunk. De ettől függetlenül megtettünk mindent, amit tudtunk, és szerintem Charles dobogós eredménye egy kis elégedettséggel tölti el a csapatot.”
„De igen. Ahogy mondtam, a legfőbb cél ideérkezve az volt, hogy csökkentsük a hátrányunkat, de sajnos rá kellett jönnünk, hogy az új elemek nem úgy működtek, ahogy vártuk.”
Vettel a verseny utolsó köreiben friss gumikra váltott, hogy megfussa a leggyorsabb kört, és bezsebelje az extra pontot, ám mindössze 24 ezreddel volt gyorsabb Lewis Hamiltonnál, aki jócskán kopott gumikkal próbálta megtenni ugyanezt.
„Nagyon szoros volt. Nem tudom, hogy volt-e valami gondunk, de nem tudtam kiüríteni teljesen az akkumulátorokat. Máskülönben kicsit könnyebben meglett volna a leggyorsabb kör.”
„Viszont ez is jól mutatja, milyen tempó van a kezükben. Ha akarnak, sokkal gyorsabbak tudnak lenni. Mindez pedig azt jelenti, hogy rengeteg munka vár ránk, amit persze az időmérős tempó alapján is tudunk… Szóval meg kell bizonyosodnunk arról, hogy közelebb kerülünk hozzájuk, és nyomást helyezünk rájuk.”