Büntetésekkel, látványos csatákkal tarkított futammal, és újabb sima Vettel-győzelemmel zárult az idény. A verseny szinte végig száraz volt, csak a hajrában szemerkélt kicsit. Webber és Alonso lett még dobogós.
Büntetésekkel, látványos csatákkal tarkított futammal, és újabb sima Vettel-győzelemmel zárult az idény. A verseny szinte végig száraz volt, csak a hajrában szemerkélt kicsit. Webber és Alonso lett még dobogós.
A Brazil Nagydíj nem csak az idei szezon utolsó helyszínekén került középpontba, de néhány pilóta pályafutásában is jelentős mérföldkőként jelenik majd meg. Mark Webber utolsó Forma-1-es versenyét teljesítette, a helyére szerződtetett Daniel Ricciardo pedig a Toro Rossótól búcsúzott.
Ugyanígy Felipe Massa (Ferrari), Sergio Perez (McLaren), Pastor Maldonado (Williams) is utolsó versenyére készült aktuális csapatával. Persze rajtuk kívül többen is vannak még a mezőnyben, aki valószínűleg jövőre már más csapatban, vagy más sorozatban szerepelnek majd, de a hivatalos bejelentések alapján egyelőre ők tekinthetők hivatalos búcsúzóknak.
Ha már a búcsúzók felsorolásánál tartunk, akkor a V8-as motorokat is meg kell említenünk, hiszen mint ismert, jövőre jönnek az új, V6-os turbómotorok, ma tehát véget ért egy nyolcéves éra is.
Ami a versenyt illeti, az időjárás újabb fordulatot hozott. Azok után, hogy az eső miatt a pilóták egész hétvégén egyetlen kört sem tehettek meg száraz aszfalton, a rajtrácsra már mindenki a slick gumikkal állt fel, ugyanis ekkor nem esett. A többség a közepes, ezen a hétvégén a lágyabbnak számító gumikat választotta az első etapra.
A rajtnál Sebastian vettel egy picit beragadt, amit Nico Rosberg ki is használt, és az élre állt. Lewis Hamilton is előre jött, ő fordult el harmadikként. Vettel azonban nem sokáig poroszkált a második helyen, az első kör végén a célegyenesben erőből elment a Mercedes mellett. Ugyanígy tette Fernando Alonso Hamiltonnal is. Massa is remekül rajtolt, így az első percek kifejezetten izgalmasak voltak.
A 3. kör végén Romain Grosjean Lotusában elfüstölt a Renault motor – felhívva a figyelmet a V8-asok búcsújára… – így számára hamar véget ért az idényzáró. Közben Alonso a célegyenesben Rosberget is megelőzte és feljött a második helyre. Vettel azonban már szokásához híven messze járt, számára megnyugtató előnnyel.
Rosberg a hátsó gumikkal küszködött, Webber és Hamilton is megelőzte. A Red Bull duója hamar az élre állt, miután Webber Alonsót is megelőzte.
Az első kerékcserék nem igazán zavarták fel az állóvizet. A Red Bull várt a legtovább a cserével, és emiatt Webber csak Alonso mögé állt vissza, de az ausztrál nem sokkal később megelőzte a Ferrarit. Vettel gond nélkül állt vissza az első helyre.
Massa remekül versenyzett, de egy apró hiba miatt a negyedikről a nyolcadik helyre esett vissza. A brazil ugyanis átlépte a bokszutca bejáratánál lévő fehér vonalat, amiért azonnal bokszutca-áthajtásos büntetést kapott a versenyfelügyelőktől. A Ferrari versenyzője hevesen tiltakozott a rádión, és a bokszutcán átgurulva is gesztikulált.
A verseny felénél járt a mezőny, amikor mintha néhány csepp eső hullott volna, és egyre többen kezdték a bokszban is az eget kémlelni. Mivel a második kerékcserék nem várhattak tovább, és az eső sem érkezett meg igazán, ezért a 43. körtől újra benépesült a bokszutca.
Pláne, miután Lewis Hamilton és Valtteri Bottas autói összeértek, feltehetően a mercedeses pilóta hibájából, aki kicsit ráhúzta az autóját a jobbján lévő Williamsre. Bottas a pálya mellett parkolt le, Hamilton pedig jobb hátsó defekttel hajtott be a bokszba. A stewardok szerint is Hamilton volt a hibás, bokszutca-áthajtásos büntetést kapott.
A fenti incidens miatt esély volt a biztonsági autó pályára küldésére is, erre a Red Bull és a Ferrari reagált, az első három helyezett azonnal a bokszba hajtott. Ebből a váratlan húzásból Vettel jött ki rosszul, másodperceket vesztett előnyéből, miközben Webber már ott várt mögötte. Ez kicsit összerázta az élmezőnyt, de a sorrend nem változott.
Időközben a pálya egyes részein egyre erősödött az eső, de ez nem okozott különösebb problémát, a mezőny a slick gumikon teljesíteni tudta a versenytávot.
Vettel győzelme így nem forgott veszélyben, sorozatban kilencedszer, idén összességében 13. alkalommal szelte át elsőként a célvonalat, mindössze hat futamgyőzelmet engedett át a riválisoknak, idei dominanciájához kétség sem férhetett. Az F1-ből távozó Webber második lett, kettős-győzelemhez segítve a Red Bullt. Alonso ünnepelhetett még velük a dobogón.
Webber a leintés utáni perceket is emlékezetessé tette: levezető körén sisakját levéve integetett a rajongóknak, a dobogón pezsgőlocsolás közben Alonsót kergetve pedig orra bukott.
A McLaren idei legjobb hétvégéjét teljesítve egy negyedik és egy hatodik hellyel búcsúztatta az amúgy finoman szólva sem túl fényes idényét. Jenson Button negyedik lett (egy 5. hely volt eddigi idei legjobbja), Perez pedig hatodikként ért célba. Kettejük közt Rosberget intették le.
Massa hetedik lett utolsó ferraris versenyén, a bokszutca bejáratánál a levezető köre végén (Vettelhez hasonlóan) leírt néhány gumifüstölő kört autójával. A nyolcadik helyen Nico Hülkenberg zárt, Lewis Hamiltont és Daniel Ricciardót megelőzve.
Ezzel véget ért a 2013-as, 19 futamos Forma-1-es világbajnokság. A csapattagok a jól megérdemelt pihenő után belevetik magukat a jövő évi felkészülésbe, amely a gyárakban már javában zajlik. A jövő évi versengés március 16-án Ausztráliában, Melbourne-ben kezdődik majd.