Vettel: Jól döntöttünk a késői kerékcserével - F1VILÁG.HU

Vettel: Jól döntöttünk a késői kerékcserével

HIRDETÉS

Bár a győzelemre is esélye volt, végül csak negyedikként ért célba a vasárnapi Kanadai Nagydíjon a Red Bull világbajnoka, Sebastian Vettel. A német úgy véli, amennyiben csapata nem reagál egy második kerékcserével a leintés előtt nem sokkal, még hátrébb is végezhettek volna.


Bár a győzelemre is esélye volt, végül csak negyedikként ért célba a vasárnapi Kanadai Nagydíjon a Red Bull világbajnoka, Sebastian Vettel. A német úgy véli, amennyiben csapata nem reagál egy második kerékcserével a leintés előtt nem sokkal, még hátrébb is végezhettek volna.

Vettel, valamint a Ferrari versenyzője, Fernando Alonso Lewis Hamiltonnal vívott kiélezett küzdelmet a győzelemért, ám míg a brit kétkiállásos stratégiával vágott neki a futamnak, addig riválisai egy kerékcserével próbálták meg teljesíteni a futamot.

Alonso és Vettel tempója néhány körrel a leintés előtt olyannyira lelassult, hogy Hamilton második cseréjét követően gond nélkül megelőzte őket. Ekkor a Red Bull úgy döntött, nem kockáztatja a további – jelentősebb – visszaesést, és behozza német versenyzőjét friss gumikért.

„Másképp is csinálhattuk volna a dolgot, de most már könnyű megmondani” – nyilatkozta a címvédő.

„Lewis végül másodszor is kiállt a bokszba, mi pedig próbáltuk visszaszerezni a pozíciót az egy kiállásos taktikával, mint ahogy tette azt a Ferrari. Végül rossz választásnak bizonyult ez, úgyhogy úgy döntöttünk, kiállunk még egyszer, ami véleményem szerint helyes megmozdulás volt a pozíciónkat figyelembe véve, no meg azt, hogy mit veszíthettünk.”

Amikor Vettelt arról kérdezték, veszíthetett-e volna további pozíciókat, ha 6 körrel a leintés előtt nem áll ki ismét a bokszba, a címvédő egyértelmű választ adott: „Igen. Ekkor 3-4 másodperccel Fernando mögött voltunk, végül pedig előtte értünk célba. A visszaesés elég hirtelen történt, hiszen, ha belegondolunk, nagyon sok kört megtettünk a lágy gumikkal különösebb problémák nélkül, ám az utolsó 3-4 körben tényleg lehetett érezni a hátsó gumikon, hogy a kigyorsításokon semmi tapadásuk nincs.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!