Sebastian Vettelt az első kanyarban átvette a vezetést, amit egy pillanatig sem engedett ki a kezéből, mellyel zsinórban hetedik győzelmét aratta Abu Dhabiban. A Red Bull bajnoka mögött Webber és Rosberg végzett.
Sebastian Vettel zsinórban hetedik futamgyőzelmét aratta az idei év talán legsimább versenyén Abu Dhabiban.
A pole pozícióból induló Mark Webber nem kapta el túl jól a rajtot, és egyik oldaláról csapattársa, Vettel, a másodikról pedig Nico Rosberg ment el mellette a Mercedesszel.
Miközben Rosberg védekezett Webberrel szemben, Vettel már az első körben majd’ két másodperces előnyre tett szert, amit körről körre rohamtempóban növelt, így első pozíciója egy pillanatig sem volt veszélyben.
Webber néhány kör alatt leszakadt Rosbergről, és megkapta a nyakába Romain Grosjeant, aki keményen támadta a Lotusszal.
Mindketten a nyolcadik körben álltak ki új gumikért, és változatlan sorrendben tértek vissza a pályára, míg Vettel az élmezőnyből szinte utolsóként teljesítette első kiállását, majd a friss közepes keverékeken tovább folytatta az előny kiépítését, a Ferrari duója, Felipe Massa és Fernando Alonso előtt, akik egy elnyújtott első etapon voltak.
Vettel végül fél perces előnyben nyerte meg az Abu Dhabi Nagydíjat csapattársa, Webber előtt, aki szép lassan visszavette a futam elején elvesztett pozícióit, így a Red Bull egy újabb kettős sikert ünnepelhetett, miután az elmúlt futamon már megnyerte a konstruktőrök versenyét.
Rosberg a harmadik helyre hozta be a Mercedest, és bár a futam végére ismét megközelítette Webbert, már nem volt esélye arra, hogy támadásba lendüljön.
Grosjean is hasonlóan járt, látótávon belülre került Rosberggel szemben, de a sorrend már nem változott az élen az utolsó körökben.
Az ötödik helyért komoly csata volt kibontakozóban, hiszen az egykiállásos stratégián futó Paul di Resta igencsak magára húzta a többieket.
Lewis Hamilton, aki vibrációra panaszkodott és a futam előtt a hátsó fékeit is meg kellett a csapatnak vizsgálnia, második etapjában sok időt veszített, mert nem tudta követni Webbert és Rosberget, akik könnyedén áthámozták magukat az akkor még első etapját teljesítő Esteban Gutierrez Sauberjén.
Amint a Sauber kiállt, Hamilton az eltolt stratégián lévő Adrian Sutil mögé ragadt be, aki még a közepes keverékeken volt a Force Indiában. Ekkorra Hamilton mögé viszont már teljesen megérkezett Mass, Nico Hülkenberg (Sauber) és Alonso.
Ahogy a többiek kiálltak új gumikért, Alonso teljesen befogta Massát, mikor utóbbi teljesítette második és egyben utolsó kiállását. Alonso csak 11 körrel e vége előtt állt ki újra, és feltetette autójára a lágy keverékű gumikat.
A kétszeres világbajnok Jean Eric Vergne mellé érkezett vissza a pályára, és mivel állítása szerint nem volt helye, kénytelen volt a pálya elhagyásával elmenni a Toro Rosso franciája mellett, ami miatt az FIA vizsgálatot indított az ügyben.
Alonso ezt követően más sebességi fokozatba kapcsolt, és Hamiltont, majd di Restát is megelőzve, feljött az ötödik helyre. Di Resta a hatodik lett, maga mögött tartva Hamiltont, akit Massa követett a nyolcadik pozícióban.
Az első tíz, pontszerző sorát Sergio Perez (McLaren) és Sutil zárta.
Azt követően, hogy kizárták az időmérőről, Kimi Räikkönen csak a mezőny végéről rajtolhatott. Bár a Lotus finn versenyzőjétől sokat vártak, már a második kanyarban feladta a küzdelmet, miután ütközött Giedo van der Garde autójával az első kanyarban, és eltörött az első felfüggesztése.