Elnézést fog kérni az FIA F1-es versenyigazgatójától, Charlie Whitingtól a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel.
Elnézést fog kérni az FIA F1-es versenyigazgatójától, Charlie Whitingtól a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel.
A német versenyző a vasárnapi Mexikói Nagydíj utolsó köreiben fakadt ki csúnyán, amikor Max Verstappen a kanyarlevágás ellenére nem engedte el őt maga mellett.
Vettel mérnöke a rádión szólt a németnek, hogy Charlie már rajta van az ügyön, a Ferrari versenyzője azonban félbeszakította őt és a következőt mondta: „Persze! Tudjátok mit, itt az üzenetem Charlie-nak: b*szódj meg! Komolyan! B*szódj meg!”
Vettel végül megörökölte a 3. helyet, miután Verstappent 5 másodperces időbüntetéssel sújtották, a leintés után azonban természetesen magyarázkodnia kellett a rádión hallottak miatt.
„Meg kell érteniük, nagyon dolgozott bennem az adrenalin. Nyomás alá helyzetem Maxet, elhagyta a pályát, de nem mozdult, szóval szerintem érthető a kirohanásom” – mondta a négyszeres világbajnok.
„Szerintem nem kell sokat hozzátenni. Teljesen világos volt, hogy fel kellett volna adni a pozícióját, még a rádión is szóltak neki, de nem foglalkozott vele. Szóval felment bennem a pumpa, nagyon dühös voltam, de amikor Maurizio [Arrivabene – a Ferrari csapatfőnöke] rám szólt a rádión, lehiggadtam.”
„Szerintem teljesen világos, hogy felfokozott idegállapotban voltam – de beszélni fogok Charlie-val. Ha az ember az autóban ül, elragadják az érzelmek. Tele voltam adrenalinnal, mert nem helyes, amit Max tett. Három körön át vizsgálták a dolgot, szóval eléggé felhúztam magam.”
Könnyen elképzelhető egyébként, hogy Vettelt is elveszíti dobogós eredményét, a stewardok ugyanis jelenleg is vizsgálják a német védekezését Daniel Ricciardóval szemben.
„Ismerem Danielt az efféle helyzetekben – ha meglátja a rést, lecsap. Barcelonában is ugyanez volt a helyzet, amikor az utolsó pillanatban bevetődött, és hagytam neki elég helyet” – magyarázta Vettel ennek kapcsán.
„Azt gondolom, itt is kapott tőlem elegendő helyet. De nagyon késő volt már, mindketten éppen csak megcsináltuk a kanyart. Nem volt ideális a koccanás, mert az autóinkat nem arra építik, hogy ütközzünk velük.”