A német istálló bevallottan hátrányba került a Ferrarihoz képest az első, négynapos gyakorláson, a W10-es kódjelű modellt azonban kedden rengeteg újítással felvértezve küldték pályára Barcelonában.
Mivel az efféle fejlesztések előkészítése rendkívül időigényes folyamat, nyilvánvaló, hogy a Mercedes eredetileg is azt tervezte, már a második teszten pályára viszi új aerodinamikai csomagját.
Vettel elárulta, figyelemmel kísérte a Mercedes újításait.
„Igen. Az ember nyilván odafigyel rá. Engem is érdekelnek” – mondta a négyszeres világbajnok.
„Egy kicsit meglepődtem azon, hogy ilyen sok innováció került az autójukra, de mindenki csinálja a saját dolgát. Természetesen érdekes az, ami itt történik, de csak Melbourne-ben kezdünk el igazából versenyezni.”
Vettel elárulta, a versenyzők nyilván nem altatnak saját teljesítményükkel kapcsolatban a teszteken, azt azonban elismerte, három fő tényező igencsak árnyalja a képet az erőviszonyok tekintetében.
„A kérdés mindig az, amikor az ember figyeli a többieket, hogy mennyire nehéz az autójuk, mennyi motorerőt használnak, illetve, hogy mennyire volt feltöltve az akkumulátoruk az adott kör során.”
„Ez a három tényező ismeretlen. A gumikat ismerjük, azok nem jelentenek olyan nagy kérdőjelet.”
Vettel kifejtette, az előszezoni teszteken azok természetükből fakadóan nem igazán foglalkozik még az erőviszonyokkal.
„Még nem elemeztem ki pontosan a köridőket. Vannak néhányan a csapatnál, akik jobbak ebben nálam! A Red Bull kétségkívül nagyon erősnek és következetesnek tűnik, és eddig megbízhatónak is.”
„Van néhány meglepetés. Az Alfa Romai is nagyon jónak tűnik. A Mercedesről nehéz megmondani, hogy a mi szempontunkból mi is történik ott pontosan. Néhány etapjuk nagyon jónak tűnik, és van, ami kevésbé. De ez is része a teszteknek.”
Vettelék szerdai tesztnapja egyébként problémásan alakult: a német műszaki hiba miatt összetörte autóját, emiatt a csapat a nagy részét a garázsban töltötte.