Vettel győzelmi esélyekkel indult Szocsiban, végül azonban a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (MGU-K) hibája miatt kénytelen volt feladni a futamot.
A Ferrari V6-os erőforrását a történtek után alapos vizsgálatnak vetették alá, így Vettelnek végül nem kell attól tartania, hogy motorkomponens-csere miatt rajtbüntetést kap Japánban.
|
„Nyilván nem jött jól, hiszen meg kellett állnunk. De szerintem felülkerekedtünk a problémán. Nincsenek aggályok a következő öt versenyre a kilométereket tekintve, amiket teljesítenünk kell ezeken a hétvégéken” – mondta a német a paddockban. „Több dolog együttesen vezetett odáig, hogy valami meghibásodott.”
Az F1VILÁG.HU úgy tudja, Vettel autójába azt az elektromotort építették most be, amit az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon is használt.
A második MGU-K-t a német a Brit Nagydíjon kapta meg, miután 9 futamon át használta az első egységet. Németországban aztán egy harmadik elemet is be tudtak építeni autójába, mivel Vettel eleve az utolsó helyről rajtolt.
A teljesítményre egyébként nem lesz hatással az, hogy Vettel a legelső MGU-K-t használja a folytatásban, azon ugyanis év közben nem fejleszthetett a Ferrari.