Sebastian Vettel magabiztos teljesítményt nyújtva, rajt-cél győzelmet aratott az első Indiai Nagydíjon, ahol az utolsó körben még a leggyorsabb kört is megfutotta. A Red Bull bajnoka mögött Button és Alonso végzett.
Sebastian Vettel idei tizenegyedik futamgyőzelmét aratta az első Indiai Nagydíjon, ahol első pozíciója egy pillanatig sem volt veszélyben.
A Red Bull kétszeres világbajnoka látszólag játszi könnyedséggel nyerte a futamot, jóllehet folyamatosan a nyomában loholt Jenson Button, aki ugyan mindent megpróbált, azonban képtelen volt támadási pozícióba kerülni ellenfelével szemben.
Vettel jól jött el a rajtnál, ahogy mellőle induló csapattársa, Mark Webber is, ám az ausztrál pilóta már az első körben pozíciót vesztett.
Azt követően, hogy a harmadik pozícióból rajtoló Fernando Alonso az első kanyarban a poros íven megcsúszott, Button feljött a harmadik helyre, majd a hosszú egyenesben kihasználva a McLaren végsebességbeli előnyét, Webber mellett is elment.
Webber ugyan nem hagyta magát és az előzési zónában többször is próbálkozott az előzéssel, Button okosan védekezett, visszaverte ellenfele támadásait, majd elhúzott tőle, és végül megszerezte a második helyet.
Az ausztrál versenyzőt az utolsó kiállásnál Alonso is megelőzte, aki ezzel feljött a harmadik pozícióba és a dobogón ünnepelhetett.
Vettel már az első körökben négy-öt másodperces előnyt autózott ki a többiekkel szemben, amit az egész verseny során megtartott. Minden egyes kört az élen haladva tett meg, sőt az utolsó körben a leggyorsabb kört is megfutotta, ezzel jelezve, hogy volt még tartalék az autójában, így fölényes győzelmet aratott.
Lewis Hamilton és Felipe Massa csatározása tovább folytatódott, a páros ismét egymásra akadt a pályán, aminek egy ütközés lett a vége. A Ferrari brazilja már a rajtnál megelőzte Hamiltont és biztonságos távolságot autózott ki vele szemben, ám a futam felénél járva hibázott az első kanyarban, ami sebezhetővé tette.
Hamilton a DRS zóna utánra is tartalékolt egy kis KERS-t, aminek az lett az eredménye, hogy a visszafordító utáni egyenesben a belső íven mellé érkezett, amire Massa nem figyelt, rázárt, és összeakadtak.
A McLaren első szárnya megsérült, így Hamiltonnal egy extra kiállást be kellett iktatnia, míg Massa egy kis kitérő után folytatni tudta a körözést. A sportfelügyelők azonnal vizsgálatot indítottak az ügyben, és Massát találták bűnösnek, akit egy áthajtásos büntetésre ítéltek.
A Ferrari brazilja azonnal le is töltötte büntetését, majd kiállt tervezett kerékcseréjére, amit egy első szárnycserével is megfejeltek, de körökön belül véget ért számára a versenyzés, miután – nem tanulva a tegnapi esetből – rádobta autóját az egyik kerékvetőre, ami eltörte bal első kerékfelfüggesztését.
A Mercedes duója, Michael Schumacher és Nico Rosberg az ötödik illetve a hatodik helyen végzett, Hamilton előtt, aki szárnycseréje után visszacsúszott a kilencedik pozícióba, ám hetedikként ért célba.
A Toro Rosso szintén jól teljesített, minden jel arra utalt, hogy mindkét versenyzője pontokat szerez, azonban Sebastien Buemi autójából füst csapott ki, így feladni kényszerült a küzdelmet. Jaime Alguersuari a nyolcadik helyre hozta be versenygépét, míg a pontszerzők sorát Adrian Sutil (Force India) és Sergio Perez (Sauber) zárta. A mexikói egy nagyon rövid első etapot teljesített a kemény keverékeken, majd a verseny hátralévő részében már csak a lágy gumikat használta.
Perez mögött Vitaly Petrov végzett a Renault-val, hasonló stratégián futva. Bruno Senna versenyét tönkretette a KERS meghibásodása. A brazil a 12. lett, Paul di Resta (Force India) és Heikki Kovalainen (Lotus) előtt. Utóbbi kiváló tempót diktált, még a tízedik helyen is volt.