A Ferrari négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel azt mondja, bár ismeretlen számára a franciaországi versenyhelyszín, nagyon reméli, hogy a szezon 8. versenyén is győzelmi esélyekkel indulnak.
A Forma-1 csapatai – akárcsak a Spanyol Nagydíjon – ezúttal is a Pirelli lágy, szuperlágy és ultralágy abroncsait használják majd. Barcelonában a Ferrari szemmel láthatóan küszködött a gumikkal még májusban, Vettel azonban azt mondja, nem aggódnak, hiszen azóta kiderült, miért történt mindez.
A német versenyző ráadásul lendületben van, hiszen a legutóbbi, kanadai versenyen győzni tudott.
„A barcelonai verseny után voltak bennünk kérdések, de a futam utáni teszten meg is találtuk a válaszokat” – mondta Vettel csütörtökön.
„Szóval ebből a szempontból nyugodt vagyok. A gumik pedig mindenki számára ugyanolyanok, tehát mindenkinek ugyanaz a feladata.”
„Nem könnyű megjósolni, mi vár ránk Dél-Franciaországban, hiszen a többség soha, vagy csak ritkán körözött ezen az aszfaltcsíkon. Ráadásul rengeteg vonalvezetése van ennek a pályának. Kíváncsian várjuk, hogyan alakul. De nem látom okát annak, miért ne lennénk versenyképesek.”
„Jó pár éve jártam már itt, mi is egy rövidebb vonalvezetésen készültünk a Monacói Nagydíjra. Két éve pedig a Pirelli gumitesztjén vezettem itt, de az sem a mostani vonalvezetésen zajlott, ráadásul a pálya is vizes volt.”
Vettel azt mondja, mivel a Ferrari autója eddig szinte valamennyi pályán kiválóan működött, magabiztosan várja a hétvégét.
„Eddig majdnem minden versenyen versenyképesek voltunk. Ha az összképet nézzük, miszerint a hétből három versenyt megnyertük, az nem olyan rossz. Ez egy olyan sport, ahol nem minden versenyen ugyanolyanok az erőviszonyok. Talán Spanyolországban voltunk a legkevésbé erősek, de Kanadában nagyon jól alakultak a dolgok. Már a szezon előtt tudtam, hogy hullámzó lehet a helyzet. Csupán arra kell figyelnünk, hogy többször legyünk fent, mint lent.”
„Most sok versenyünk lesz rövid időn belül. Jól meg kellett terveznünk, hogy fókuszálni tudjunk az egymást követő futamokra, illetve arra, hogy mit hogyan csinálunk. Franciaország számomra ismeretlen. Új az aszfalt, és soha nem vezettem még ezen a vonalvezetésen.”
„A következő hetekben a csapatok számos fejlesztést vonultatnak fel, ez pedig változtathat az erőviszonyokon, sőt, akár a feje tetejére is állíthatja az erősorrendet.”
A Le Castellet-ben elterülő francia versenypályán hatalmasak a bukóterek, ami lehetőséget kínál a versenyzőknek arra, hogy minden egyes centiméterét kihasználják az aszfaltcsíknak. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban mindent megtesz azért, hogy a versenyzők ne szélesítsék ki túlságosan a kanyarokat.
„A pénteki szabadedzéseken ki kell tapasztalnunk, mennyire lehet használni a kerékvetőket, de már a mai pályabejáráson is feltűnt, hogy az FIA tisztában van a pálya kiszélesítésének lehetőségével, ezért bójákat is elhelyeztek. Szóval figyelnünk fognak rá, hogy jól viselkedjünk. Hogy aztán komolyabbá válik-e ez a téma, az az első edzésen kiderül.”
A Ferrari egyébként 2008-ban megnyerte a legutóbbi Francia Nagydíjat Felipe Massa révén, sőt, az utolsó, 1990-es futamot Le Castellet-ben szintén az olaszok húzták be Alain Prost vezényletével.
„Ha minden jól megy, nem szabadna, hogy megszakadjon ez a tradíció!” – mondta nevetve Vettel.