Sebastian Vettel magabiztos vezetést bemutatva, rajt-cél győzelmet aratott a Japán Nagydíjon, mellyel teljesen befogta az első kanyarban kieső Fernando Alonsót a bajnokságban. Massa és Kobayashi a dobogón.
Sebastian Vettel magabiztos vezetést bemutatva, rajt-cél győzelmet aratott a Japán Nagydíjon, mellyel teljesen befogta az első kanyarban kieső Fernando Alonsót a bajnokságban. Massa és Kobayashi a dobogón.
A 2012-es Japán Nagydíj első körének végén már a biztonsági autó állt a mezőny élén, a rajt ugyanis nem múlt el kiesők nélkül. Fernando Alonso és Mark Webber is lecsúszott a pályáról, és Nico Rosberg Mercedese is megállt. Alonsót Kimi Räikkönen lökte meg kicsit, de szándékosságról szó sem volt. Webber kieséséért már sokkal inkább felelősségre vonható Romain Grosjean, aki miközben a külső íven támadó Sergio Perezre figyelt, hátulról felnyársalta a Red Bullt. Úgy tűnik, a korábban egy futamról már eltiltott Grosjean nagyon nehezen tanulja meg, hogyan is kellene hiba nélkül teljesíteni a rajt utáni első kört.
Az orrkúp-cserén áteső francia pilóta ezúttal egy stop&go büntetést kapott a felelőtlen manőverért, ami után az utolsó helyre esett vissza. Webber egyébként a mezőny végéről még folytathatta a futamot, miután ő is új első szárnyat kapott.
Rosberg kieséséhez Bruno Sennának volt némi köze, a stewardok ezt a párost is vizsgálták később. A Williams brazilja végül bokszutca-áthajtásos büntetést kapott.
A rajtnál Sebastian Vettel megtartotta első helyét, miközben a hazai publikum legnagyobb örömére Kobayashi Kamui az akkor még sértetlen Webbert megelőzve lett második. Jenson Button és Felipe Massa is remekül rajtolt, ők a 3. és 4. helyre léptek előre a nyolcadikról és a tizedikről.
A safety car gyors távozása után az élen Vettel senkitől sem zavartatva sorra futotta a leggyorsabb köröket, és így fokozatosan növelte előnyét Kobayashival szemben. A német pilóta számára Alonso kiesése komoly lehetőséget szolgáltatott a felzárkózásra, hiszen 29 pontos hátrányát egy esetleges győzelemmel 4 pontosra olvaszthatta volna.
A 14. körben a top10-ből Button, Räikkönen és Nico Hülkenberg kezdte a tervezett bokszlátogatások sorát, majd öt körön belül a többiek is kereket cseréltek az élmezőnyből.
Massa a kerékcserék alatt megelőzte Kobayashit és Buttont is, de Vettellel szembeni jó 10 másodperces hátrányán nem igazán tudott faragni. A Sauber japán pilótája némileg meglepő módon jó ideig könnyedén tudta tartani pozícióját Buttonnal szemben, aki nem volt képes igazán megközelíteni a Kobayashit.
Sergio Pereznek ismét kinézett egy jó eredmény, és a verseny elején egyszer már megelőzte Lewis Hamiltont – akit ugyebár jövőre váltani fog a McLarennél -, de később, amikor újra összeakadtak a hajtűkanyarban, a mexikói rontott, és a kavicságyba csúszott, ahonnan már nem volt visszaút számára.
A 30. kör végén Räikkönen hajtott a bokszba, megkezdve ezzel a kerékcserék második körét. A következő körben Hamilton is a bokszban járt, és éppen a finn mellé érkezett vissza a pályára. Räikkönennek egy pillanatra el is kellett vennie a gázt, hogy elkerülje az ütközést, illetve hogy ne sodródjon a bukótérbe.
Az élmezőnyből utolsóként Vettel hajtott a bokszba a 36. kör végén. Simán vissza tudott állni az első helyre, és az utolsó 15 körös etapot magabiztos, 17 másodperces előnnyel kezdhette, vagyis győzelemre a többieknek már nem volt esélyük önerőből.
A címvédő mögött továbbra is Massa, Kobayashi és Button volt a sorrend. Utóbbi mögé megérkezett csapattársa, Hamilton, aki Räikkönen, Hülkenberg, Maldonado, Webber és Daniel Ricciardo sorrendben követtek a pontszerzők.
Az utolsó körökben az volt a legnagyobb kérdés, hogy Button leszorítja-e Kobayashit a dobogóról, illetve Michael Schumacher Ricciardót megelőzve pontot tud-e szerezni a 23. helyről rajtolva. Végül mindkét kérdésre nem lett a válasz.
Vettel megszerezte idei harmadik győzelmét, amivel négy pontra csökkentett Alonsóval szembeni hátrányát, vagyis az utolsó öt futamon valóban teljesen nyílt lesz a világbajnoki címért folyó küzdelem. Felipe Massa számára a második hely is felér egy győzelemmel, hiszen nem csak idén először állhatott dobogóra, hanem a 2010-es koreai futam óta ez volt az első helyezése a top3-ban.
Kobayashi Kamui öröme is határtalan lehet, hiszen Forma-1-es pályafutása legjobb helyezését szállítva először állhatott fel a dobogóra, ráadásul rögtön hazai pályán.
Button ugyan vészesen megközelítette a japán hőst, de végül be kellett érnie a negyedik hellyel. Egyébként mindössze fél másodperc döntött köztük. Button mögött a másik McLarennel Hamilton lett az ötödik.
A további pontszerzők sorrendje sem változott a korábban felvázolt sorrendhez képest, vagyis Räikkönen hatodik lett, és ezzel továbbra is életben tartotta világbajnoki esélyeit, jelenleg 35 pont a hátránya Alonsóval szemben. Hülkenberg egy értékes hetedik helyet szállított a Force Indiának, Pastor Maldonado pedig nyolcadik lett a Williams autójával.
A verseny elején kipörgetett Webber a mezőny végéről ért oda a kilencedik helyre, míg Ricciardo megkaparintotta az egy pontot, Schumacher hiába próbálta azt elcsenni tőle a hajrában.
A szép lassan Alonso és Vettel versenyfutásává szűkülő bajnokság jövő hétvégén Koreában folytatódik.