Vettel tarolt Japánban és befogta a kieső Alonsót

Sebastian Vettel magabiztos vezetést bemutatva, rajt-cél győzelmet aratott a Japán Nagydíjon, mellyel teljesen befogta az első kanyarban kieső Fernando Alonsót a bajnokságban. Massa és Kobayashi a dobogón.


Sebastian Vettel magabiztos vezetést bemutatva, rajt-cél győzelmet aratott a Japán Nagydíjon, mellyel teljesen befogta az első kanyarban kieső Fernando Alonsót a bajnokságban. Massa és Kobayashi a dobogón.

A 2012-es Japán Nagydíj első körének végén már a biztonsági autó állt a mezőny élén, a rajt ugyanis nem múlt el kiesők nélkül. Fernando Alonso és Mark Webber is lecsúszott a pályáról, és Nico Rosberg Mercedese is megállt. Alonsót Kimi Räikkönen lökte meg kicsit, de szándékosságról szó sem volt. Webber kieséséért már sokkal inkább felelősségre vonható Romain Grosjean, aki miközben a külső íven támadó Sergio Perezre figyelt, hátulról felnyársalta a Red Bullt. Úgy tűnik, a korábban egy futamról már eltiltott Grosjean nagyon nehezen tanulja meg, hogyan is kellene hiba nélkül teljesíteni a rajt utáni első kört.

Az orrkúp-cserén áteső francia pilóta ezúttal egy stop&go büntetést kapott a felelőtlen manőverért, ami után az utolsó helyre esett vissza. Webber egyébként a mezőny végéről még folytathatta a futamot, miután ő is új első szárnyat kapott.

Rosberg kieséséhez Bruno Sennának volt némi köze, a stewardok ezt a párost is vizsgálták később. A Williams brazilja végül bokszutca-áthajtásos büntetést kapott.

A rajtnál Sebastian Vettel megtartotta első helyét, miközben a hazai publikum legnagyobb örömére Kobayashi Kamui az akkor még sértetlen Webbert megelőzve lett második. Jenson Button és Felipe Massa is remekül rajtolt, ők a 3. és 4. helyre léptek előre a nyolcadikról és a tizedikről.

A safety car gyors távozása után az élen Vettel senkitől sem zavartatva sorra futotta a leggyorsabb köröket, és így fokozatosan növelte előnyét Kobayashival szemben. A német pilóta számára Alonso kiesése komoly lehetőséget szolgáltatott a felzárkózásra, hiszen 29 pontos hátrányát egy esetleges győzelemmel 4 pontosra olvaszthatta volna.

A 14. körben a top10-ből Button, Räikkönen és Nico Hülkenberg kezdte a tervezett bokszlátogatások sorát, majd öt körön belül a többiek is kereket cseréltek az élmezőnyből.

Massa a kerékcserék alatt megelőzte Kobayashit és Buttont is, de Vettellel szembeni jó 10 másodperces hátrányán nem igazán tudott faragni. A Sauber japán pilótája némileg meglepő módon jó ideig könnyedén tudta tartani pozícióját Buttonnal szemben, aki nem volt képes igazán megközelíteni a Kobayashit.

Sergio Pereznek ismét kinézett egy jó eredmény, és a verseny elején egyszer már megelőzte Lewis Hamiltont – akit ugyebár jövőre váltani fog a McLarennél -, de később, amikor újra összeakadtak a hajtűkanyarban, a mexikói rontott, és a kavicságyba csúszott, ahonnan már nem volt visszaút számára.

A 30. kör végén Räikkönen hajtott a bokszba, megkezdve ezzel a kerékcserék második körét. A következő körben Hamilton is a bokszban járt, és éppen a finn mellé érkezett vissza a pályára. Räikkönennek egy pillanatra el is kellett vennie a gázt, hogy elkerülje az ütközést, illetve hogy ne sodródjon a bukótérbe.

Az élmezőnyből utolsóként Vettel hajtott a bokszba a 36. kör végén. Simán vissza tudott állni az első helyre, és az utolsó 15 körös etapot magabiztos, 17 másodperces előnnyel kezdhette, vagyis győzelemre a többieknek már nem volt esélyük önerőből.

A címvédő mögött továbbra is Massa, Kobayashi és Button volt a sorrend. Utóbbi mögé megérkezett csapattársa, Hamilton, aki Räikkönen, Hülkenberg, Maldonado, Webber és Daniel Ricciardo sorrendben követtek a pontszerzők.

Az utolsó körökben az volt a legnagyobb kérdés, hogy Button leszorítja-e Kobayashit a dobogóról, illetve Michael Schumacher Ricciardót megelőzve pontot tud-e szerezni a 23. helyről rajtolva. Végül mindkét kérdésre nem lett a válasz.

Vettel megszerezte idei harmadik győzelmét, amivel négy pontra csökkentett Alonsóval szembeni hátrányát, vagyis az utolsó öt futamon valóban teljesen nyílt lesz a világbajnoki címért folyó küzdelem. Felipe Massa számára a második hely is felér egy győzelemmel, hiszen nem csak idén először állhatott dobogóra, hanem a 2010-es koreai futam óta ez volt az első helyezése a top3-ban.

Kobayashi Kamui öröme is határtalan lehet, hiszen Forma-1-es pályafutása legjobb helyezését szállítva először állhatott fel a dobogóra, ráadásul rögtön hazai pályán.

Button ugyan vészesen megközelítette a japán hőst, de végül be kellett érnie a negyedik hellyel. Egyébként mindössze fél másodperc döntött köztük. Button mögött a másik McLarennel Hamilton lett az ötödik.

A további pontszerzők sorrendje sem változott a korábban felvázolt sorrendhez képest, vagyis Räikkönen hatodik lett, és ezzel továbbra is életben tartotta világbajnoki esélyeit, jelenleg 35 pont a hátránya Alonsóval szemben. Hülkenberg egy értékes hetedik helyet szállított a Force Indiának, Pastor Maldonado pedig nyolcadik lett a Williams autójával.

A verseny elején kipörgetett Webber a mezőny végéről ért oda a kilencedik helyre, míg Ricciardo megkaparintotta az egy pontot, Schumacher hiába próbálta azt elcsenni tőle a hajrában.

A szép lassan Alonso és Vettel versenyfutásává szűkülő bajnokság jövő hétvégén Koreában folytatódik.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS