Verstappen vs. Ocon

Vettel után Leclerc is az élre repítette a Ferrarit Barcelonában

Fotó: Circuit de Barcelona-Catalunya
Fotó: Circuit de Barcelona-Catalunya
A hétfői nyitónap után kedden is a Ferrari csapata volt a leggyorsabb a Forma-1-es csapatok barcelonai tesztprogramján. Az olaszok autóját ezúttal az új igazolás, Charles Leclerc repítette az élre.

A katalán fővárosban ezúttal is 9 csapat folytatta a felkészülést a 2019-es idényre, a Williams ugyanis még a mai napon sem tudta pályára vinni új, FW42-es kódjelű versenyautóját. A brit istállónál abban bíznak, szerdán már meg tudják kezdeni a munkát.

Miközben a Williams elveszítette a versenyfutást az idővel, a mezőny többi csapata produktív napot teljesített ismételten. A barcelonai teszt második napján is a Ferrari volt a leggyorsabb – habár a köridőknek az előszezon ezen szakaszában még nincs sok jelentősége – de legalábbis lehetetlen összehasonlításokat végezni.

Egy biztos, a Ferrari Charles Leclerc alatt sem csak gyors volt, hanem igazán megbízható is: a monacói tehetség igazán eredményes napon van túl, hiszen amellett, hogy az élen zárta a keddi napot, a legszorgalmasabbnak is bizonyult a maga 157 körével.

A monacói tehetség mögött a McLaren újonc versenyzője, Lando Norris végzett a második helyen. A brit pilóta csapattársától, Carlos Sainztól vette át az MCL34-es kódjelű versenyautó volánját, és 104 kör megtétele után lett második – akárcsak tegnap Sainz.

Fotó: Circuit de Barcelona-Catalunya

A 3. pozícióban a Haas dán versenyzője, Kevin Magnussen zárt. A rutinos versenyző a tervek szerint az egész napot autóban töltötte volna, ám délután problémái támadtak ülésével, így a munkát a csapat tartalékosa, Pietro Fittipaldi fejezte be.

A 4. helyen a Toro Rosso újonca, Alexander Albon végzett. A thai pilóta napja nem indult könnyen, alig 1 perc után ugyanis a sóderágyba csúszott.

Később Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke elárulta, nem Albon hibázott, a versenyautó kormányművével voltak gondok, amit a hétfői nyitónap után a csapat kicserélt.

Albon mindenesetre a bizonytalan kezdés után összekapta magát, és összesen 132 kört tett meg a barcelonai aszfaltcsíkon.

Az Alfa Romeo Racingnél Antonio Giovinazzi vette át a munkát Kimi Räikkönentől. Az olasz pilóta 1 perc 19,312 másodperces idővel lett 5, 101 körrel a tarsolyában.

A világbajnoki címvédő Mercedesnél ma ismét megosztották a munkát a két versenyző között. Délelőtt Lewis Hamilton dolgozott, míg a nap második felében Valtteri Bottas rótta a köröket a W10-es modellel.

Hamilton végül a 10. legjobb idővel zárta a napot, míg Bottas 6. lett, a két pilóta pedig közösen igazán szorgalmas volt, hiszen nem kevesebb, mint 163 kört tettek meg Barcelonában.

Fotó: Mercedes

Először tesztelhetett a Red Bull Racing 2019-es versenyautójával Pierre Gasly. A francia tehetség a Renault-hoz távozott Daniel Ricciardo helyét vette át az energiaital-gyárosoknál, a keddi tesztnapot pedig 1,6 másodperces hátránnyal a 7. helyen fejezte be. Gasly összesen 92 kört tett meg az RB15-össel. A napja mindazonáltal a tervezettnél korábban véget ért, autójával ugyanis a gumifalnak ütközött.

Videó Gasly balesetéről

A Renault a Mercedeshez hasonlóan megosztotta a feladatokat pilótái között: délelőtt Daniel Ricciardo, délután Nico Hülkenberg körözött az RS19-essel. Ricciardo végül a 9., Hülkenberg pedig a 8. idővel zárta a napot.

Ricciardónak volt egy ijesztő pillanata is a nap folyamán: a pálya célegyenesében nagy tempónál autójáról lerepült a hátsó terelőszárny DRS-lapja, az ausztrál pedig a féktávon elveszítette az irányítást autója felett. Ricciardo a kavicságyba csúszott, a gumifalat azonban szerencsére sikerült elkerülnie.

Fotó: Renault

A Forma-1 csapatai szerdán tovább folytatják a munkát Barcelonában. Érdemes továbbra is olvasni az F1VILÁG oldalát, hiszen a csapatok beszámolói alapján az este folyamán további információkkal – és természetesen képgalériával – jelentkezünk a mai tesztnapról.

A 2. tesztnap végeredménye:

Forrás: F1.com
 

Kapcsolódó cikkek

Mercedes: A Ferrari autójával nincs gond, csak a beállításokkal

A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff azt gyanítja, a Ferrari azért küszködött az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon, mert rossz irányba indult el az autó beállításaival. A szakember szerint a maranellóiak idei versenyautója nagyon erős lesz a bajnokság további részében.

Friss hírek