Vettel volt a leggyorsabb az első tesztnapon

Sebastian Vettel érte el a legjobb köridőt a Forma-1-es csapatok első évközi tesztjének nyitónapján, Barcelonában. A Ferrari versenyzője mögött Nico Rosberg zárt másodikként, Jenson Button harmadikként.


Sebastian Vettel érte el a legjobb köridőt a Forma-1-es csapatok első évközi tesztjének nyitónapján, Barcelonában. A Ferrari versenyzője mögött Nico Rosberg zárt másodikként, Jenson Button harmadikként.

A 2016-os évad során a királykategória csapatai két évközi teszten vehetnek részt – az egyiket a spanyolországi, a másikat pedig a nagy-britanniai versenyhétvégét követően tartják.

A barcelonai gyakorláson a mezőny összes alakulata képviselteti magát, a Ferrarinál pedig a keddi nyitónapon a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel rótta a köröket.

A maranellói gárda a nap nagy részében azon dolgozott, hogy megoldást találjon azokkal a gumikkal kapcsolatos problémákra, melyek az időmérő edzéseken hátráltatják versenyzőit, és melyek miatt Vettel és csapattársa, Kimi Räikkönen csak a harmadik rajtsorba kvalifikálták magukat a Spanyol Nagydíjon.

Vettel főleg a Pirelli lágy keverékű abroncsaival körözött ma, és egyik időmérő-szimulációja során futotta meg legjobbját (1 perc 23,220 másodperc), mellyel végül az első pozícióban zárta a tesztnapot.

Ros

A második leggyorsabb a bajnoki éllovas Nico Rosberg lett a Mercedesszel: a német alig 1 tizeddel bizonyult lassabbnak ferraris honfitársánál, és noha a legtöbb kört a Pirelli közepes keverékű gumijaival futotta meg, mai legjobbját a lágyakkal érte el.

Rosberg egyébként a nap legszorgalmasabb versenyzője volt a maga 119 körével.

A McLaren brit világbajnoka, Jenson Button délelőtt a leggyorsabb volt a Pirelli szuperlágy keverékeivel, a keddi tesztnapon pedig a wokingi gárda különféle mechanikai és aerodinamikai munkákat végzett az idei versenyautón.

but

A Haas versenyzője, Romain Grosjean a délután folyamán feltetette autóira az ultralágy abroncsokat is, így futotta meg végül negyedik helyet érő 1 perc 23,882 másodperces idejét. Késő délután a Manor versenyzője, Pascal Wehrlein is futott egy időmérős kört – igaz, ő a szuperlágy gumikkal. Ennek ellenére a német ötödik lett a nap végére.

A Red Bull színeiben Daniel Ricciardo rótta a köröket, az ausztrál 89 kört tett meg, miközben a Renault új fejlesztésű V6-os erőforrását tesztelte. Délután váltott a lágy gumikra, ekkor futotta meg 1 perc 24,307 másodperces idejét. Ricciardo holnapra átadja a volánt a Spanyol Nagydíj győztesének, Max Verstappennek.

Ric

A Toro Rosso autóját a Red Bull juniorprogramjának felfedezettje, Pierre Gasly terelgette ma, ő a Force India tartalékosát, Alfonso Celist megelőzve lett hetedik.

A Williamsnél Alex Lynn tesztpilóta volt szolgálatban, ő délelőtt egy radikális kinézetű hátsó szárnnyal rótta a köröket – ezzel az eszközzel a grove-i gárda a 2017-es leszorítóerő-szintet kívánta szimulálni autóján.

Wil

Kora délután a brit tehetség egy szokványos tesztprogramba kezdett bele, ám a nap végére újra felkerült autójára az említett hátsó szárny. Lynn végül a Renault tesztpilótáját, Esteban Ocont megelőzve lett kilencedik. Ocon holnap már a Mercedes autóját vezetheti Barcelonában.

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS