Ne maradj le! Kövesd a Spanyol Nagydíj eseményeit az F1Világ Paddockban!

  Friss hírek

Vetteléket meglepte, hogy nem állórajttal folytatták a félbeszakított versenyt

Sebastian Vettel, Aston Martin AMR21, leads Sergio Perez, Red Bull Racing RB16B
Az Aston Martin versenyzője, Sebastian Vettel elárulta, a vasárnapi, imolai versenyen nem számítottak arra, hogy a versenyirányítás gördülőrajttal indítja majd újra a baleset miatt félbeszakított versenyt.

Az Emilia-Romagna Nagydíjat a 32. körben szakították meg piros zászlókkal Valtteri Bottas és George Russell hatalmas balesete után.

A futam aztán közel félórás kényszerpihenő után folytatódott, a szabályok szerint pedig piros zászlós versenymegszakítás esetén a versenyigazgató dönthet a futam újraindításának menetéről.

A csapatok és a versenyzők közül viszont sokan arra számítottak – ahogy tavaly, az Olasz Nagydíjon – állórajttal folytatják majd a versenyt.

Köztük volt Sebastian Vettel és az Aston Martin is, akik az újraindításra a lágy abroncsokat szerelték fel, hogy jobb tapadásuk legyen az állórajt után.

A versenyirányítás azonban meglehetősen későn, a rajtrácsra vezető körön adott tájékoztatást arról, hogy végül gördülőrajt lesz.

„Nem tudom, miért volt végül gördülőrajt” – mondta a futam után Vettel.

„A piros zászlók után a lágy gumikkal próbáltunk rajtolni, de gurulórajt volt, amire nem számítottunk. Így aztán gyorsabban degradálódtak a lágy gumik, mint a többiek közepes keverékű abroncsai.”

Otmar Szafnauer, az Aston Martin csapatfőnöke hozzátette, a vártnál később tudták csak meg, hogyan folytatódik a verseny.

„Állórajtra számítottunk, de aztán elég későn szóltak arról, hogy gördülőrajt lesz” – mondta a szakember. „Minden csapat ugyanakkor kapta meg ezeket az információkat, és elég későn történt. A legutóbbi piros zászlós versenymegszakításkor – talán Monzában – állórajtunk volt.”

Az FIA versenyigazgatója, Michael Masi az eset kapcsán azt mondta, a protokolloknak megfelelően hozták meg a döntést.

„Alapvetően lehetőségünk van arra, hogy tájékoztatást adjunk az állórajtról vagy a gördülőrajtról, miután az autók elhagyták a bokszutcát” – magyarázta.

„Ebben az esetben azt hiszem, a 7-es kanyar környékén tettük ezt meg. A biztonsági autó lámpáit lekapcsoltuk, az ’RS’-felirat (rolling start – gördülőrajt) pedig megjelent a képernyőn, ahogy a procedúrát meghatározzák a szabályok.”

Masi azt mondja, azért döntöttek végül a gördülőrajt mellett, mert maradtak még vizes foltok a Tamburello kanyar előtt, ahol Bottas és Russell balesete történt.

„Egy versenymegszakítás után vagy állórajt van, vagy gördülőrajt – ahogy most is. És ebben a helyzetben, mivel a 2-es kanyar felé a pálya bal oldala eléggé vizes volt még, úgy döntöttünk, állórajt lesz.”

Nem Vettelék voltak az egyetlenek, akik állórajtra számítottak vasárnap: Charles Leclerc-t is váratlanul érte a gördülőrajt, sőt, Kimi Räikkönennek még az utolsó előtti kanyarban is azt mondta versenymérnöke, a pálya melyik oldalára kell felállnia – aztán gyorsan korrigálta magát.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!