Vettelt sokkolta Sainz balesete, vizsgálatot kér - F1VILÁG.HU

Vettelt sokkolta Sainz balesete, vizsgálatot kér

HIRDETÉS

Sebastian Vettel úgy gondolja, hogy a Forma-1-nek meg kellene értenie, miért nem működött megfelelően a becsapódást elnyelő gumifal Carlos Sainz baleseténél az Orosz Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén.


Sebastian Vettel úgy gondolja, hogy a Forma-1-nek meg kellene értenie, miért nem működött megfelelően a becsapódást elnyelő gumifal Carlos Sainz baleseténél az Orosz Nagydíj szombat délelőtti szabadedzésén.

A Toro Rosso spanyol versenyzője a 13-as kanyar előtt veszítette el uralmát autója felett és csapódott nyílegyenesen a gumifalba, ami maga alá temette – így közel 20 percbe telt a mentőalakulatoknak, hogy hozzáférjenek.

„Örülök, hogy rendben van, és nagyon jó lenne holnap a rajtrácson látni” – mondta Vettel.

„Sokkoló volt látni, hogy olyan mélyen a gumifalban van, és teljesen eltűnt. Összehasonlítva Max (Verstappen) monacói balesetével, teljesen másképp működött a gumifal, aminek okát meg kell értenünk.”

„Az volt a cél ezzel a gumifallal, hogy ne tudj alá szorulni, ne temessen el, így mindenképpen meg kell vizsgálni ezt az esetet.”

Sainz csapattársa, Verstappen még Monacóban szenvedett hasonló balesetet, mikor a gumifalba csapódott, de az megfogta és saját lábán tudta elhagyni a helyszínt.

A holland versenyző is egyetért Vettellel, hiszen véleménye szerint sem szabadna, hogy az autó a gumifal alá szorulhasson.

„Nem volt ideális. Valamilyen megoldást kell találni erre” – mondta. „Az elemek meg is üthették volna a fejét, és akkor még nagyobb baj lehetett volna. Azt gondolom, hogy a következő megbeszélésen a versenyzők ki fognak térni erre és megoldást találunk a jövő évre.”

Bár egyelőre még nem tiszta, miért következett be a baleset, Verstappen elmondta, hogy a pálya bizonyos része nagyon trükkösek, különösen, mikor nyitva van a DRS.

Hirdetés

„Meg kell vizsgálnunk, hogy mi történt, de én nem éreztem semmi furcsát az autón, ami nagyon fontos a holnapi napra vonatkozóan” – folytatta.

„Meg tudom érteni, hogy a legtovább nyitva akarok tartani a DRS-t, hogy aztán magadtól deaktiváld, így könnyű elveszíteni a figyelmed a fékzónában és könnyen a falnak mehetsz, ami meg is történt.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!