A Pirelli főleg biztonsági megfontolásból – természetesen a csapatok jóváhagyásával – módosított abroncsain az idei F1-es szezonra, ám hamar nyilvánvalóvá vált, az új gumik a legtöbb csapat számára komoly fejtörést okoznak.
A Mercedes autója viszont a szezon eleje óta jól teljesít ezekkel az abroncsokkal is: az ezüstnyilak az eddigi összes versenyt megnyerték, és magabiztosan vezetik az egyéni- és a konstruktőri bajnokságot is.
Az unalomba fulladt Francia Nagydíj pedig csak olaj volt a tűzre, a csapatok egy része éppen ezért egyre inkább azt szorgalmazza, hogy térjenek vissza a tavalyi szezon során használt abroncsok.
Az FIA technikai bizottságának vezetője, Nikolas Tombazis az ausztriai nyitóedzés előttre értekezletet hívott össze, és amennyiben a többség emellett voksol, már a nyári szünet után visszahozhatják a korábbi szerkezetű gumikat.
A Pirelli az idei évre egyébként 0,4 mm-rel vékonyabb futófelületű abroncsokat gyártott, hogy megelőzze az abroncsok túlhevülését és a hólyagosodást, mellyel a csapatok nagyon elégedetlenek voltak tavaly.
Ezzel együtt viszont a gumigyártó az abroncsok működési tartományán is módosított, megemelte azt, emiatt küszködik például a Ferrari is.
A Red Bullnál éppen ezért azon a véleményen vannak, ez a döntés leginkább a Mercedesnek kedvezett, mely az elmúlt években rengeteget küszködött azzal, hogy ideális hőmérsékletre hevítse a Pirelli gumijait.
Az F1 szabályai szerint a 10 csapatból 7 beleegyezése szükséges ahhoz, hogy változtassanak a gumik szerkezetén, ám egyáltalán nem biztos, hogy olyan könnyen sikerül ezt elérni.
Bár a Ferrari, a Red Bull, a Toro Rosso és a Haas a változtatás mellett szólna, az Alfa Romeo és a Renault tartózkodna a szezon közbeni változtatástól.
A Mercedes nyilván ellene voksol majd, és úgy tudni, a McLaren sem szeretne változtatni. A Williams pedig vélhetően egy követ fúj majd a Mercedesszel, hiszen a brit istálló szoros partnerséget ápol a stuttgartiakkal.
Mindez azt jelenti, hogy a Racing Point szavazatán múlhat a dolog – bár ők is a Mercedes motorjait használják, versenyzői szintén küszködnek az abroncsok megfelelő működtetésével.