A japán gyártó korábban nyolc szezont töltött el a Forma-1-ben gyári csapatként és motorszállítóként, ez idő alatt 13 dobogós helyezést ért el, legjobb eredményeként pedig a konstruktőri bajnokság negyedik helyén zárt.
Az új, többéves megállapodás keretében a Haas és a Toyota – motorsport és kutatás-fejlesztési részlegén, a Toyota Gazoo Racingen keresztül – megosztja egymással szakértelmét, tudását és erőforrásait. A partnerség a Haas jelenlegi, Ferrarival való együttműködése mellett fut majd, amely 2016 óta tart. A Toyota Gazoo Racing tervezési, technikai és gyártási szolgáltatásokat nyújt majd a Haas számára, míg a Haas technikai szakértelmét és kereskedelmi előnyöket kínál a Toyotának.
A több évre szóló megállapodás célja, hogy a Haas javítsa fejlesztési folyamatait és versenyképességét, miközben a Toyota a Forma-1-en keresztül fejleszti saját tudását és képességeit.
Ayao Komatsu, a Haas technikai igazgatója így nyilatkozott a partnerségről: „Rendkívül izgatott vagyok, hogy a MoneyGram Haas F1 Team és a Toyota Gazoo Racing technikai partnerségre lép. Hatalmas előny, hogy egy, a világon vezető autóipari szereplő támogat bennünket és együttműködik velünk, miközben ők is fejlesztik saját technikai és mérnöki tudásukat – ez egy mindkét fél számára nyilvánvalóan előnyös partnerség.”
„A Toyota Gazoo Racing erőforrásai és tudásbázisa számunkra kulcsfontosságú lesz a fejlődésünk szempontjából, valamint egyértelmű célunk, hogy növeljük versenyképességünket a Forma-1-ben. Cserébe lehetőséget biztosítunk a Toyota Gazoo Racing számára, hogy teljes mértékben kihasználja és tovább fejlessze saját házon belüli mérnöki képességeit.”
„Természetesen nagyon örülök annak, hogy olyan partnerek, mint a Forma-1 vezetősége és a Scuderia Ferrari – akikkel nemrég meghosszabbítottuk együttműködésünket – támogattak minket ezen új technikai partnerség létrejöttében, amely a további sikereinket hivatott elősegíteni.”
„Külön szeretném megköszönni Gene Haasnak, Stefano Domenicalinak (a Forma-1 vezérigazgatója) és Fred Vasseurnek (a Scuderia Ferrari csapatfőnöke) a támogatást, valamint a Toyotától Akio Toyodának (a Toyota Motor Corporation elnöke), Tomoya Takahashinak (a Gazoo Racing Company elnöke) és Masaya Kajinak (a Gazoo Racing Company projektvezetője). Mindenki a MoneyGram Haas F1 Team-nél izgatottan várja az együttműködés eredményeit, alig várjuk, hogy elkezdjük a közös munkát, és elérjük közös céljainkat.”
A Toyota Gazoo Racing elnöke, Tomoya Takahashi is hozzátette: „Örömmel jelentjük be, hogy a MoneyGram Haas F1 Team és a Toyota Gazoo Racing alapvető megállapodásra jutott egy technikai partnerség létrehozásáról, amely a Haas autófejlesztését is magában foglalja. Hálánkat szeretnénk kifejezni Gene Haasnak, Ayao Komatsunak, Stefano Domenicalinak és Fred Vasseurnek, valamint a csapat minden meglévő partnerének az együttműködésért és megértésért.”
„A MoneyGram Haas F1 Team mellett versenyezve a motorsport csúcspontján célunk, hogy fejlesszük versenyzőinket, mérnökeinket és szerelőinket, miközben erősítjük a Haas és a Toyota Gazoo Racing képességeit, és hozzájárulunk a motorsport és az autóipar fejlődéséhez.”
A megállapodást pénteken jelentették be a Toyota tulajdonában lévő Fuji International Speedwayen, és a Toyota Gazoo Racing márkajelzése már a következő hétvégi Amerikai Nagydíjon, Austinban is látható lesz Nico Hülkenberg és Kevin Magnussen Haas autóin.
A Haas jelenleg a hetedik helyen áll a konstruktőri bajnokságban, mindössze három ponttal lemaradva a hatodik helyen álló Red Bull-tól.