A száguldó cirkusz néhány év múlva gyökeres változásokon megy keresztül, ennek részleteiről szerdai cikkünkben be is számoltunk. A Forma-1-es csapatoknak nincs könnyű dolguk, hiszen amellett, hogy idei és jövő évi autóikat fejlesztik, már szem előtt kell tartaniuk a 2021-es szabályváltozásokat is.
Éppen emiatt született meg az a döntés, hogy a végleges regulákat nem most nyáron, hanem csak október végén hozzák nyilvánosságra – elkerülve ezzel azt, hogy a kisebb forrásokkal rendelkező csapatok nagy hátrányba kerüljenek.
Habár a pontos regulák még nem ismertek, a Ferrarinál azért már zajlanak az előkészületek: mióta Mattia Binottót kinevezték csapatfőnökké, komoly átszervezések zajlottak a technikai részlegen, ráadásul hamarosan ismét munkába áll Maranellóban a Ferraritól tavaly év közben az Alfa Romeóhoz távozó Simone Resta. Ezek a csapaton belüli változtatások pedig nemcsak rövid távra szólnak.
Mattia Binotto csapatfőnök elárulta, magabiztosan álltak fel a rajtrácsra a múlt hétvégi Brit Nagydíjon, azok után ugyanis, hogy Charles Leclerc alig maradt le a pole-ról, abban bíztak, hogy a futamon is versenyképesek lesznek. A Ferrarinak azonban csalódnia kellett.
„Azok után, hogy Charles éppen csak lemaradt a pole pozícióról, arra jutottunk, hogy a versenyen is versenyképesek leszünk. De nem így lett, ez pedig kiábrándító” – mondta a szakember.
„Képesnek kell lennünk arra, hogy mindig az első helyért harcoljunk, függetlenül a pályától. De a versenytempót tekintve nem vagyunk elég gyorsak. Ez pedig azt mutatja, hogy sok még a tennivaló.”
„A Red Bull nem véletlenül győzött Ausztriában, szóval tudtam, hogy Angliában is erősek lesznek. Azt gondolom, egy szinten voltunk az elmúlt két versenyen. De ez csak még inkább arra ösztönöz minket, hogy javítsunk az autónkon.”
Binotto azt mondja, az átszervezések miatt Maranellóban még egy relatíve fiatal csapat dolgozik, aminek persze megvannak az előnyei és a hátrányai is. A korábban a technikai igazgatói feladatokat ellátó Binotto komoly támogatást kap most technikai oldalról: feladatainak nagy részét David Sanchez aerodinamikai főnök, illetve Corrado Iotti, a motorrészleg vezetője vette át.
„Közülünk többen új feladatokat kaptak, szóval ebből a szempontból egy meglehetősen fiatal csapat vagyunk” – magyarázta a csapatfőnök.
„Ennek kétségkívül vannak előnyei, hiszen friss ötletek jönnek, és a kreativitás szempontjából ez lökést adhat, miközben megmarad a dinamika. Ugyanakkor viszont össze kell csiszolódnia a szervezetnek. Több tapasztalatot kell gyűjtenünk, és meg kell bizonyosodnunk arról, hogy fejlődünk csapatként.”
„Amióta engem kineveztek csapatfőnöknek, más dolgokat is átszerveztünk, mert fontos, hogy technikai oldalról megkapjam a szükséges támogatást. Ez már nem ugyanaz a csapat, és az sem teljesen igaz, hogy kettős szerepem van.”
A száguldó cirkusz mezőnye ezen a hétvégén Monzában vendégszerepel, az F1VILÁG.HU csapata pedig a helyszínről számol be az Olasz Nagydíj eseményeiről! Weboldalunk mellett érdemes figyelemmel kísérni Facebook-oldalunkat is, de természetesen elérhetőek vagyunk az Instagramon is!