Két népszerűtlen szabályt is leszavazott mai ülésén a Forma-1 Bizottsága – ennek megfelelően jövőre nem lesz duplapontos idényzáró, és a versenyek közbeni rajtok érkezésétől sem kell tartani.
Két népszerűtlen szabályt is leszavazott mai ülésén a Forma-1 Bizottsága – ennek megfelelően jövőre nem lesz duplapontos idényzáró, és a versenyek közbeni rajtok érkezésétől sem kell tartani.
Minderről a német Auto Motor und Sport című szaklap számolt be a minap.
A Forma-1 bizottsága szerdán Genfben ülésezett, ahol napirendi pontként tárgyalták az idei évre bevezetett – a rajongók és a mezőny körében egyaránt népszerűtlen – duplapontos szisztémát.
A rendszernek köszönhetően az idei évben mindössze egyetlen versenyző profitált a duplapontos idényzáróból – Sergio Pérez két pozíciót is javított a tabellán az új szabálynak köszönhetően.
A bizottság mai ülésén azt tárgyalták, vajon van-e létjogosultsága a duplapontos versenyeknek a Forma-1-ben, tehát maradhat-e az idei évre kidolgozott szisztéma: a tagok végül egyhangúlag leszavazták azt, így 2015-ben minden versenyen ugyanannyi pontot osztanak majd.
Napirendi pontként tárgyalták a korábban felvetett, biztonsági autós periódusokat követő új rajtokat: a Forma-1 Bizottsága úgy ítélte meg, hogy az efféle mesterséges feszültségkeltésnek komoly kockázata lenne a versenyzőkre nézve is, ráadásul újabb terhet róna a csapatokra is anyagilag – nem is beszélve arról, hogy könnyen nevetség tárgyává válhatnak az F1-es versenyek, ha például egy pilóta nem találja a helyét a rajtrácson.
Ami pedig a motorfejlesztéseket illeti: az erre vonatkozó szabályok változatlanok maradnak, az erőforrásokat február 28-án kell homologizálni – idény közben tehát nem lehet fejleszteni, noha a Ferrari, a Renault és a Honda erősebb lobbizott ezért.
Hogy 2016-ra mi történik, az még teljesen nyitott: a Renault, a Ferrari és a Honda többségi szavazással kikényszerítheti a fejlesztési intervallum kiterjesztését.
Természetesen egyeztetések folytak a kiscsapatok anyagi problémáiról is – megoldás azonban nem született. December 18-án az érintettek ismét összeülnek, ám egyelőre nem tudni, hogyan lehetne megsegíteni a pénzügyi gondokkal küszködő istállókat.
Amennyiben a Caterham jövőre ott lesz a rajtrácson, csak 2014-es autójával indulhat el – persze a szabályoknak megfelelően elvégzett technikai módosításokkal.
A mai ülésen szó esett a rádiótilalom jövő évi bevezetéséről is: bár korábban arról szóltak a hírek, komoly szigorításokat vezetnek be 2015-ben, végül minden engedélyezett lesz – beleértve a vezetést segítő instrukciókat, és a riválisok köridejeire vonatkozó információkat is.