Az Európai Egészségügyi Bizottság azzal vádolja a Ferrarit, hogy az autóin lévő vonalkóddal az emberek tudatalattijára hat, és így reklámozza névadó szponzorát, a Marlborót, holott egy európai uniós törvény szerint 2005 óta tilos a dohánytermékek reklámozása.
Az Európai Egészségügyi Bizottság azzal vádolja a Ferrarit, hogy az autóin lévő vonalkóddal az emberek tudatalattijára hat, és így reklámozza névadó szponzorát, a Marlborót, holott egy európai uniós törvény szerint 2005 óta tilos a dohánytermékek reklámozása.
A The Times értesülései szerint az illetékesek a brit hatóságokhoz fognak fordulni, mert úgy gondolják, hogy az olaszok versenygépeinek motorborításán, és a versenyzők overallján látható piros-fehér vonalkód súrolja a szabályosság határát, és sérti a szabályokat.
Don Elgie, a DLKW reklámügynökséget birtokló Creston ügyvezetője elmondta, hogy a vonalkód a tudatalattira ható reklámnak minősülhet abban az esetben, ha az emlékeztet egy adott termékre, ami ez esetben megvalósul, hiszen a Marlboro cigarettásdobozain is egy hasonló embléma található.
John Britton, a dohányreklámokért felelős csoport elnöke, a következőkkel folytatta: „Ez a vonalkód kísértetiesen hasonlít arra, ami a Marlboro dobozain is megtalálható. Teljesen letaglózott, mikor ezt felfedeztem. Ez már feszegeti a határokat.”
A Ferrari korábban ugyanezeken a helyeken reklámozta a Marlborót, ám a dohányreklámok betiltása után a logókat lecserélte a vonalkódra, ami szintén azt igazolja, hogy így próbálja meg továbbra is népszerűsíteni a Philip Morris márkáját, mely cég 2005-ben mindenki nagy meglepetésére egészen a 2011-es szezon végéig meghosszabbította szerződését az olaszokkal.
A szerződés a hírek szerint nem kevesebb, mint évi 100 millió dollárról szól, amely a Ferrari költségvetésének közel felét fedezi. A dohánycég ezért cserébe pedig nem jelenik meg sehol, ami igencsak furcsa, és itt jöhet képbe az a bizonyos vonalkód.
A Ferrari egyik szóvivője azzal védekezett, hogy a vonalkód a festés, nem pedig egy tudatalattira ható reklám része, ami szintén sántít, hiszen évekkel ezelőtt a tengerentúli versenyeken a vonalkód helyére került a Marlboro logó.
A Philip Morris azonban bízik abban, hogy partneri kapcsolata a Ferrarival nem sérti a 2002-ben Nagy Britanniában életbe lépett dohányreklámokról és azok promóciójáról szóló szabályokat, és az ügynek nem lesz következménye.
Korábban, az EU-s szabály életbe lépését követően a Jordan istálló is hasonlóan járt el, és a Benson & Hedges feliratokat Buzzin Hornets-re cserélte azokon a helyszíneken, ahol tilos volt a dohánytermékek reklámázása.