Vowles azonban tovább folytatja a csapat átalakítását, amelyet még 2023 elején kezdett meg a Williamshez való csatlakozása után. A Motorsport.com című lapnak adott interjújában kiemelte, hogy számos neves szakember érkezett a csapathoz, akik kulcsszerepet játszanak a jövőbeni sikerek elérésében.
A frissen igazolt munkatársak között található a technikai igazgató Pat Fry és a tervezési igazgató Matt Harman, akik az Alpine-tól érkeztek, miközben a számítástechnikai főmérnök Fabrice Moncade a Ferraritól, míg a főmérnök Angelos Tsiaparas a Red Bulltól került a brit istállóhoz. Tsiaparas jelenleg a 2026-os, FW48-as kódjelű versenyautó fejlesztésére összpontosít.
„A legfontosabb dolog az, hogy sok igazán pozitív dolog van, amit a nagyvilág nem láthat” – mondta James Vowles. „Amikor végigsétálok az épületen, már látom, hogy győztes múlttal rendelkező szakemberek dolgoznak a csapat részeként. Látom, hogyan változik az infrastruktúránk, a kultúránk, az emberek hozzáállása és még a kereskedelmi szektorunk is – ez már egy teljesen más világ.”
„Mindig is azt mondtam, hogy a 2023-as, 2024-es és 2025-ös év egy fejlődési folyamat része, és a pályán elért eredmények nem feltétlenül tükrözik azokat a nagy változásokat, amelyek a háttérben zajlanak. Gondolom, a kilencedik hely nem mutatja meg, mit értünk el valójában. Van néhány igazán jó technológiai előrelépésünk, és rengeteg ígéretes fejlesztésünk várható a jövőben.”
Vowles ugyanakkor nem tagadja, hogy csalódott az elmúlt szezon végeredménye miatt.
„Frusztrál-e, hogy kilencedikek vagyunk? Igen, abszolút. Mert még mindig úgy jövök el a versenyhétvégékre, hogy mindent ki akarok hozni belőlük, és ezt idén nem sikerült elérnünk. Komolyan sújtottak minket a jelentős műszaki problémák, és a saját változó technológiáink is – olyan autót állítottunk elő, amely nem érte el a súlyhatárt, és nem tudtuk megmutatni a világnak, mire vagyunk képesek.”
A csapat az idény során tíz alkalommal jutott be az időmérő edzések harmadik szakaszába – ebből nyolcszor Alex Albon, kétszer Franco Colapinto révén –, ám csak hat pontszerző helyezést értek el. Vowles szerint a csapat potenciálja egyértelműen megmutatkozott, ám a lehetőségek gyakran maradtak kihasználatlanok.
„Emlékezni fogok arra, hogy Brazíliában második helyen álltunk az időmérőn, mielőtt Alex balesetet szenvedett” – idézte fel Vowles. „Las Vegasban Franco is jó eséllyel juthatott volna a Q3-ba, de ott is baleset történt. Gyűlölöm, hogy mindig vissza kell térnem a balesetekhez, de ez volt az év története.”
„Emlékeznünk kell arra, hogy a tempó megvan, de nem tudjuk ezt megfelelően kamatoztatni. És ez az egész csapat hibája. Soha nem helyezem a felelősséget egyetlen egyénre. Az egész csapatnak együtt kell dolgoznia, és ez a titok nyitja. Szükség van minden elem – a megbízhatóság, a tervezés, a teljesítmény, a pilóták, a stratégia – összehangolt előrelépésére.”
Nyitókép: Tóth Zsombor