Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Mark Webber a Q2-ben mért köre után nem tudott visszahajtani a bokszba a kínai időmérőn – üzemanyag-probléma miatt. Az ausztrál attól tart, a mezőny végére száműzik a versenybírák.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Mark Webber a Q2-ben mért köre után nem tudott visszahajtani a bokszba a kínai időmérőn – üzemanyag-probléma miatt. Az ausztrál attól tart, a mezőny végére száműzik a versenybírák.
Webber a 14. pozícióban zárta a kvalifikációt, de mivel elmondása szerint is fennállt annak a veszélye, hogy az autóban nem marad elég üzemanyag az időmérő utáni ellenőrzéshez, ezért nem lenne meglepő, ha valóban büntetést kapna. Tavaly ugyanilyen probléma után csapattársát, Sebastian Vettelt a mezőny végére sorolták vissza.
„Leesett az üzemanyag-nyomás, így már nem tudtam visszamenni a bokszba, és leállítottuk az autót. Ezzel az időmérő számomra véget ért már azelőtt, hogy igazán elkezdődött volna”- idézte az Autosport az ausztrált.
„Meglátjuk mi lesz. Végigmegyünk az eljáráson, de könnyen lehet, hogy rosszul jövünk majd ki a helyzetből”- próbálta magát már a legrosszabb eshetőségre felkészíteni.
A szabályok szerint a csapatoknak biztosítaniuk kell, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékesei a pályán zajló események alatt bármikor kinyerhessenek a tankból legalább egy liter üzemanyagot ellenőrzés céljából. Ha az autó nem tud önerőből visszahajtani a bokszba, akkor ez a mennyiség annyival megnő, amennyi elvileg ahhoz kellett volna, hogy az autó visszaérjen a bokszba. Ezzel tudják kivédeni azokat az eseteket, hogy valaki az autó leállításával biztosítsa az egyliteres mintát. Ha Webberék is ebbe a hibába estek, akkor valószínűleg nem ússzák meg a büntetést.
Az ausztrál pilóta helyzetét tovább rontja, hogy vélhetően a megspórolt gumikat sem tudja majd kihasználni vasárnap. „Ami a gumiakt illeti, mindannyian egy csónakban evezünk. A lágy gumik sajnos teljesen alkalmatlanok erre a pályára. A Q1 egyébként jól alakult, és az autó egész hétvégén gyors volt”- zárta az ausztrál.