Portugál Nagydíj

Whiting: Diszkvalifikálnunk kellett Hamiltont

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Whiting: Diszkvalifikálnunk kellett Hamiltont

Bár sokan túlzónak találták Lewis Hamilton hátrasorolását a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint nem tehettek mást, törölniük kellett a brit versenyző összes mért körét a kvalifikáció után.


Bár sokan túlzónak találták Lewis Hamilton hátrasorolását a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint nem tehettek mást, törölniük kellett a brit versenyző összes mért körét a kvalifikáció után.

Mint ismert, Hamilton a legjobb időt érte el a szombati időmérőn, ám annak leintését követően a levezető körben autójával megállt a pályán. Mint később kiderült, ez azért történt, mert a csapat elszámolta magát az üzemanyag-mennyiséget illetően, így amennyiben az autó begurult volna a bokszba, úgy nem lett volna a mintavételezéshez elegendő mennyiségű üzemanyag az autóban.

Hamiltontól így elvették a pole pozíciót, és a rajtrács végére sorolták. A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elismerte, nem számítottak ilyen kemény büntetésre.

„Hogy őszinte legyek, nem gondoltuk volna, hogy így megbüntetnek minket” – mondta a szakember, és rajta kívül többen is úgy vélik, az FIA stewardjai túl keményen jártak el.

Charlie Whiting azonban az Auto Motor und Sport című szaklapnak nyilatkozva megvédte a versenybírók döntését.

„Nem volt mozgásterünk. Ha szabályszegés van, akkor az érvényes a teljes edzésre, nem csak annak bizonyos szakaszára. Az időmérő a Q1-gyel kezdődik” – szögezte le a szakember.

Whiting elmagyarázta, hogy amennyiben csak Hamilton Q3-as köridőt törölték volna, úgy könnyen elképzelhető, hogy bizonyos csapatok megkockáztatták volna a jövőben, hogy kevesebb üzemanyaggal küldik pályára autóikat, hiszen az Auto Motor und Sport szerint a kvalifikációt követően valójában csak egy-két mintát ellenőriznek a szakemberek. Egyes alakulatok tehát vonzónak találhatták volna a rizikót, hiszen ha le is buknak, nem kell a rajtrács végéről rajtolniuk.

Az FIA állandó versenyigazgatója emlékeztette arra, a toro rossós Sebastien Buemit is a rajtrács végére sorolták a tavalyi Német Nagydíjon, mert az ellenőrök szabálytalanságot véltek felfedezni a mintavételezéskor. Mivel nem lehetett ellenőrizni, hogy a szabálytalan üzemanyagot a csapat a Q1-ben és a Q2-ben is használta, a svájci versenyzőt diszkvalifikálták.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!