Whiting döntést akar motorhang kérdésben

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szeretne választ kapnia a Forma-1 csapataitól arra a kérdésre, hogy lehet-e egyáltalán javítani a versenyautók hangján az idei szezonban.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szeretne választ kapnia a Forma-1 csapataitól arra a kérdésre, hogy lehet-e egyáltalán javítani a versenyautók hangján az idei szezonban.

A szövetség a mezőnnyel együttműködve dolgozik azon, hogy valamilyen úton-módon felhangosítsa a sok kritikát kapó V6-os turbómotorokat. Barcelonában a Mercedes ki is próbált egy megoldást – egy megafonszerű kipufogót szerelt autójára –, az azonban nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket.

A hírek szerint most egy új koncepción dolgoznak, egy két kipufogócsövet felvonultató megoldáson, az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting szerint azonban ehhez változtatni kellene a versenyautók hátsó részének kialakításának, aminek aerodinamikai hatása is lenne.

A szakember szerint a csapatoknak össze kellene ülniük, hogy kiderítsék, a kutatásokba fektetett munka megéri-e egyáltalán.

„A hang olyasvalami, amin még mindig dolgozunk” – mondta Whiting Silverstone-ban az AUTOSPORT kérdésére.

„Van egy megoldás, amit már kipróbáltunk a próbapadon, hogy két részre szedjük a kipufogót. Jelenleg egy kipufogócső van az autó közepén, innen jön ki az összes kipufogógáz. Ezt azért vezettük be, hogy csökkentsük a kipufogógázok aerodinamikai hatását, hiszen – mint azt bizonyára tudják – rengeteg problémánk származott ebből a szabályok tekintetében.”

„Közben kiderítettük, hogy azzal, hogy kettéválasztjuk a kipufogót, nagyobb hangot tudunk generálni. Úgy tűnik, működhet a dolog, főleg megafonokkal, legyenek azok kerekek vagy négyszögletűek. A következő lépés most az, hogy megvizsgáljuk, megvalósítható-e.”

„Ha felrakunk egy vagy két megafont az autóra, akkor az nagy mértékű interakció jön létre a hátsó szárnyak, aerodinamikai elemek, a hátsó törésstruktúra, illetve a hátsó lámpa tájékán. Szóval komoly újratervezésre volna szükség ahhoz, hogy egy helyett két kipufogócsonk legyen.”

„Úgy gondolom, a következő lépés most az kell, hogy legyen, hogy utánajárunk, mindenki szerint megéri-e az erőfeszítésekért. Itt tartunk jelenleg.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS