A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) F1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting felhívta a versenyzők figyelmét arra, ha lefulladnak a rajtnál, mindkét kezükkel igyekezzenek jelezni azt a versenyirányításnak, illetve a hozzájuk legközelebb álló pályabírónak.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) F1-es versenyigazgatója, Charlie Whiting felhívta a versenyzők figyelmét arra, ha lefulladnak a rajtnál, mindkét kezükkel igyekezzenek jelezni azt a versenyirányításnak, illetve a hozzájuk legközelebb álló pályabírónak.
A múlt hétvégi Maláj Nagydíjat követően Carlos Sainz nyilatkozott úgy, nem érti, miért rajtoltatták el a mezőnyt, amikor jelezte a rádión, hogy versenyautója lefulladt.
Baleset szerencsére nem lett az incidensből, a spanyol ugyanis az utolsó pillanatban újra tudta indítani autóját, az eset azonban természetesen felmerült a versenyzői értekezleten, Japánban.
Sainz a lefulladást követően integetéssel rögtön jelezte, baj van, eztán azonban elkezdte nyomkodni a kormányon lévő gombokat, mígnem mérnöke segítségével sikerült életet lehelnie autójába – a rajt pedig probléma nélkül lement.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója felhívta a versenyzők figyelmét arra, ha problémát észlelnek a rajtnál, azonnal jelezzék azt kétkezi integetéssel.
A versenyautók motorjának újraindítása egyébként csak az új, hibrid érában lehetséges, korábban erre nem volt mód. Sőt, jelenleg is csupán a Ferrari és a Renault motorját lehet a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (MGU-K) újraindítani, a Mercedes rendszere nem képes erre.
Sainz esetével kapcsolatban egyébként felmerült az is, hogy a Toro Rosso szabályt sértett, hiszen a rajt előtt a rádión keresztül adtak utasítást a spanyolnak, amit tiltanak a regulák. Az FIA azonban nem szankcionált, mert úgy ítélte meg, balesetveszélyes lett volna, ha Sainz nem tud elrajtolni.