A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken megerősítette, továbbra is arra törekednek, hogy az úgynevezett halo rendszert 2017-től bevezessék a Forma-1-ben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken megerősítette, továbbra is arra törekednek, hogy az úgynevezett halo rendszert 2017-től bevezessék a Forma-1-ben.
A glóriaformájú fejvédő megoldást Barcelonában próbálta ki Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel, és bár a Red Bull is fejleszti saját megoldását, Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója szerint majdhogynem biztos, hogy a halo jövőre felkerül mind a 22 versenyautóra.
„Alaposan leteszteljük az úgynevezett halót. Nagyon jó védelmet nyújt majd például az elrepülő kerekek ellen” – fogalmazott a szakember.
„Ez a legfőbb megoldás, amit teszteltünk. Persze meg kell vizsgálnunk egyéb dolgokat, például a kimentést – beszélnünk kell az orvosi csapattal erről, de szerintem jól fog menni.”
„Ami a Red Bull megoldását illeti, hátrébb tartanak a fejlesztésekben, és soha nem tesztelték. Habár további védelmet nyújthat, vannak kétségeim afelől, hogy 2017-ben be lehetne vezetni – ezzel ellentétben a halót szerintem sikerül.”
Whiting azt mondja, teljesen nyilvánvaló, hogy a halónak több előnye lesz, mint hátránya.
„A halo előnyei sokkal jelentősebbek, mint az a csekély késlekedés, amit a versenyző kiszállásakor okoz. Az egyik csapat feltette a halót és beültette a versenyzőt, hogy lássa, milyen gyorsan tud kiszállni, és tökéletesen egyszerűnek tűnt.”
„Ami azt illeti, még könnyebb dolga is volt, mert a versenyző meg tudta fogni az eszközt és sokkal könnyebben le tudta emelni magáról.”
Az FIA versenyigazgatója szerint akkor sem lesz csúszás a rendszer bevezetésében, ha időközben újabb megoldások merülnek fel.
„Jó úton járunk a halo bevezetéséhez, mert más alaposan leteszteltük, és úgy véljük, ez nyújtja a legjobb védelmet.”