Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, a Red Bullt az Ausztrál Nagydíjon már 5 kör után figyelmeztették arra, Daniel Ricciardo versenyautója több üzemanyagot ereszt át a megengedettnél.
Az FIA versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, a Red Bullt az Ausztrál Nagydíjon már 5 kör után figyelmeztették arra, Daniel Ricciardo versenyautója több üzemanyagot ereszt át a megengedettnél.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting elárulta, a Red Bull Racing alakulatát az Ausztrál Nagydíjon már 5 kör után figyelmeztették arra, Daniel Ricciardo versenyautója több üzemanyagot ereszt át a megengedettnél.
Az ausztrál versenyző másodikként zárta az évad első versenyét Melbourne-ben, a leintés után azonban diszkvalifikálták, mert kiderült, RB10-es versenygépe túllépte a 100 kg/h-s üzemanyag-áteresztési határértéket.
A Red Bull fellebbez a döntés ellen, állítása szerint ugyanis az FIA mérőeszköze hibás adatokat szolgáltatott, ezért ragaszkodott a csapat saját rendszeréhez.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója a The Times című lapnak adott nyilatkozatában elárulta, a Red Bull csak magát okolhatja a kizárásért.
„Az időmérő után kétszer, a versenyen pedig már öt kör után tanácsoltuk nekik, hogy tegyék meg a szükséges intézkedéseket, hogy megfeleljenek a szabályok követelményeinek” – jelentette ki a szakember.
„Úgy döntöttek, a saját számításaikkal támasztják alá mindezt. Ha követték volna a tőlünk kapott tanácsokat, nem lettek volna problémák, és nem kaptak volna büntetést.”
„Ha a szenzoruk felmondta volna a szolgálatot, más lenne a leányzó fekvése. Ez egy emberi mulasztás volt, mert megvolt a képességük ahhoz, hogy megtegyék azt, ami szükséges a szabályossághoz.”
Az üzemanyag áramlását mérő szenzort Ricciardo autójában kétszer cserélték ki a hétvége során: először az első szabadedzés után, majd az időmérőt követően is, amikor a csereszenzor felmondta a szolgálatot. A Red Bullt ekkor arra utasították, az eredeti egységet alkalmazza, némi módosítással.
„Volt egy problémánk a szenzorral, mert ellentmondásos adatokat szolgáltatott a pénteki edzésnapon” – fogalmazott Christian Horner csapatfőnök.
„Ezt a szenzort kicseréltük egy másikra, ami aztán felmondta a szolgálatot az időmérő során. Utána arra kértek minket, tegyük vissza az autóba a péntekit, és változtassunk a beállításain. Viszont ezeket a beállításokat mi nem éreztük helyesnek, mert úgy véltük, jelentős eltérések mutatkoznak a szenzor által szolgáltatott adatok, illetve a saját méréseink között.”